تهدید ترامپ به خروج آمریکا از سازمان تجارت جهانی

تهدید ترامپ به خروج آمریکا از سازمان تجارت جهانی
جمعه 9 شهريور 1397 - 02:08

رئیس‌جمهور آمریکا که بارها اعلام کرده سازمان تجارت جهانی برای بهره‌کشی از ایالات متحده تشکیل شده، حالا در یک مصاحبه با لحنی تهدیدآمیز از احتمال خروج واشنگتن از این سازمان سخن گفته است.

العالم-آمریکا

رئیس‌جمهور آمریکا در یک مصاحبه تهدید کرده که در صورت عدم تغییر رفتار سازمان تجارت جهانی در قبال واشنگتن، او این کشور را از این سازمان خارج خواهد کرد.

«دونالد ترامپ» در مصاحبه با شبکه «بلومبرگ»، انتقادهای پیشین خود از سازمان تجارت جهانی(WTO) را تکرار کرد و از احتمال خروج واشنگتن از این سازمان سخن گفت.

رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرده که در صورتی که رفتار سازمان تجارت جهانی با واشنگتن بهتر نشود، او آمریکا را از این سازمان خارج خواهد کرد.

هشدار او درباره خروج آمریکا سازمان تجارت جهانی در شرایطی صورت گرفته که این سازمان بین‌المللی در ژانویه ۱۹۹۵ تاسیس شده و دارای ۱۶۴ عضو در سراسر جهان دارد.

این سازمان که مقر آن در در ژنو، سویس قرار دارد، قوانین جهانی تجارت را تنظیم و اختلافات بین اعضا را حل و فصل می‌کند.

ترامپ از زمان آغاز به کار به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا بارها از سازمان تجارت جهانی انتقاد کرده است و حتی در یک مصاحبه گفته بود: «سازمان تجارت جهانی برای منفعت همه طرف‌ها، غیر از ما تشکیل شده است. آنها طوری از این کشور (آمریکا) بهره‌کشی کرده‌اند که باورتان نمی‌شود».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها