هند با سلطه آمریکا در اینترنت مقابله می کند

هند با سلطه آمریکا در اینترنت مقابله می کند
يکشنبه 11 شهريور 1397 - 17:49

هند در نظر دارد با تصویب قوانین جدید در زمینه حفظ حریم خصوصی با سلطه شرکت های بزرگ آمریکایی در اینترنت مقابله کند.

العالم ـ آسیا

روزنامه "اکونومیک تایمز" روز یکشنبه در گزارشی با اشاره به سلطه شرکت های آمریکایی بر فضای خدمات رسانی مجازی هند نوشت:بر روی بیش از 300 میلیون تلفن همراه کاربران هندی، سیستم عامل اندروید گوگل نصب شده است .
به نوشته این نشریه، یوتیوب حتی بیشتر از تلویزیون در بین هندی ها برای تماشای فیلم محبوبیت دارد و فروشگاه مجازی آمازون دومین شرکت خرده فروشی بزرگ در این کشور است.
این روزنامه با اشاره به آمریکایی بودن تمام این شرکت های عظیم اضافه کرد سیاستمداران هندی با یادآوری یک قرن سلطه استعمار انگلیس بر این کشور ،نگران سلطه جدید این کشور توسط آمریکا هستند.
اکونومیک تایمز در ادامه نوشت:این نگرانی باعث شده که سیاستمداران هندی برای توقف این روند تلاش کنند.
در ادامه این مطلب اضافه شده است در یک ماه گذشته تعداد زیادی از مقامات ارشد و وزیران محلی و ایالتی هند تلاش گسترده ای برای تصویب و اجرای قوانین سخت برای فعالیت در صنعت فناوری مجازی و اینترنتی آغاز کرده اند.
آنها معتقدند با تلاش دسته جمعی می توانند حاکمیت شرکت های فناوری مجازی آمریکا بر این کشور 1.3 میلیارد نفری را که بزرگترین بازار جهان برای کاربران اینترنت است،را کنترل کنند.
کارشناسان پیشنهاد می کنند هند ابتدا باید محدودیت هایی مانند اروپا را بر روی فعالیت هایی که شرکت های بزرگ اینترنتی اعمال کند.
در ادامه این مطلب آمده است در مرحله بعد نیز باید توانایی شرکت های خدماتی آنلاین خارجی در داخل هند محدود شود تا این شرکت ها نتوانند قیمت کالاهای خود را به کمتر از قیمت بازار کاهش دهند.
اروپا در ماه مه (اردیبهشت) با اجرای قانون حریم خصوصی به شرکت های اروپایی اختیارات بیشتری برای کنترل اطلاعات جمع آوری شده داد.
ایالت کالیفرنیا آمریکا نیز با تصویب قانون جدید حریم خصوصی به ساکنان این ایالت در مقایسه با دیگر ایالت ها اختیارات بیشتری برای حفظ حریم خصوصی داد.
هند در نظر دارد با تصویب قوانین جدید و با الگو گیری از چین،کنترل بیشتری بر حفظ حریم خصوصی مردم گام بردارد .
هر چند دولت دهلی نو نمی خواهد به اندازه پکن که اینترنت این کشور را از شبکه جهانی جدا کرده پیش برود اما فعالیت شرکت های بزرگ اینترنتی بومی چینی مانند "علی بابا" و "بایدو" که از طریق محدود کردن فعالیت های شرکت های خارجی به تقویت شبکه ملی این کمک می کنند را تحسین می کند.
این روزنامه هندی نوشت با مسدود شدن شرکت های بزرگ مانند گوگل، فیسبوک و آمازون در بازار چین ،این شرکت ها هند را به خط مقدم فعالیت های تجاری خود تبدیل کرده اند.
به گزارش ایرنا به نقل از اکونومیک تایمز، کارشناسان انفورماتیک هند تاکید می کنند که دولت در حال کار بر روی طرحی برای حفاظت بیشتر از اطلاعات شخصی شهروندان به شیوه اروپاست و همزمان می خواهد مانند چین حق دستیابی به اطلاعات شهروندان را برای خود حفظ کند.
هر چند تاکنون هیچ قانون مشخص و جامعی در این خصوص تصویب نشده اما کارشناسان بخش های مختلف به شکل جدی در حال کار بر روی مجموعه ای از قوانین جدید هستند. تا زمان آماده شدن این قوانین، دولت هند از شرکت هایی مانند فیسبوک و واتساپ خواسته است خود را با قوانین جزایی و قضایی هند هماهنگ کرده و حتی مقررات جدیدی برای آنها وضع کرده اند.

پربیننده ترین خبرها