نويسنده و تحليلگر سياسي سوري:

طرح الابراهیمی برای سوریه کافی نیست

طرح الابراهیمی برای سوریه کافی نیست
سه شنبه 4 مهر 1391 - 09:36

نويسنده و تحليلگر سياسي سوري با تاکيد بر اينکه مشکل اصلي در سوريه فعاليت هاي گروه هاي مسلح است، تصريح کرد که طرح اخضر الابراهيمي فرستاده سازمان ملل در سوريه ديگر براي حل مشکلات اين کشور کافي نيست.

"شادي احمد" روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم، تاکید کرد: ارزيابي اخضر الابراهيمي از اوضاع سوريه و معطوف شدن بر بحران انساني با واقعيت های بحران سوريه منطبق نيست و در این دیدگاه به مشكل اصلی كه حضور افراد مسلح و گروه هاي تروريستي است، توجه نشده است.

نويسنده و تحليلگر سياسي سوري، اظهار داشت: طرح شش ماده اي كوفي عنان فرستاده سابق سازمان ملل متحد كه اخضر ابراهيمي آن را اتخاذ كرده است، ديگر براي حل بحران سوريه به ويژه در زمينه برخورد با عوامل نظامي بحران، كافي نيست. 

شادی احمد، افزود: عربستان، قطر و تركيه از افراد مسلح در سوريه حمایت می کنند و اخضر الابراهيمي باید كشورهاي حامي افراد مسلح را براي آتش بس و پايبندي به راه حل سياسي متقاعد سازد؛ بدون اين اقدامات، طرح وی برای حل بحران كافي نيست.

وي گفت: اخضر الابراهيمي هنگامي كه به سوريه آمد، موضع مثبتي اتخاذ كرد مبني بر اينكه او از بشار اسد برداشت واقعگرايانه اي از بحران سوريه شنيده است و گفت اسد اطلاعات دقيقي از اوضاع سوريه دارد.

شادی احمد، گفت: بشار اسد تاكيد كرد كه راه حل نظامي علیه گروه های تروریست محقق خواهد شد، اين بدان معناست كه راه حل نظامي آغازي براي حل بحران است؛ یک بخش حل بحران سوریه داخلي است كه تنها سوری ها می توانند با گفتگوي ملي آن را انجام دهند و  بخش منطقه ای و بین المللی آن دو حوزه دارد ، یک حوزره را ایران از طريق كميته چهارجانبه هدايت مي كند و بخش دوم را اخضر ابراهيمي فرستاده دبيركل سازمان ملل متحد در پیش گرفته است.

28 - 22:44

 

 

 



پربیننده ترین خبرها