جزئیات انحلال دولت سودان

جزئیات انحلال دولت سودان
دوشنبه 19 شهريور 1397 - 13:37

عمر البشیر رئیس جمهوری سودان دولت را منحل و نخست وزیری جدید را منصوب کرد که نخست وزیر جدید دولتی کوچکتر تشکیل خواهد داد و نخستین اولویتش تلاش برای حل بحران اقتصادی خواهد بود.

العالم - سودان 

عمر البشیر برای حل بحران اقتصادی سودان دولت را منحل کرد.

البشیر اعلام کرد که تغییراتی را در بدنۀ ریاست جمهوری و کابینه ایجاد خواهد کرد. این تغییرات برای مقابله با وضعیت اقتصادی موجود لازم است و هدف ما تشکیل دولتی کارآمد و توانمند برای برآورده کردن خواسته های ملت و تأمین زندگی آبرومندانه برای آنها است.

فیصل حسن ابراهیم معاون رئیس جمهوری سودان اعلام کرد: عمر البشیر برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور تعداد وزارتخانه ها را از 31 وزارتخانه به 21 وزارتخانه و تعداد مشاوران دولت را 50 درصد کاهش داده است.

ابراهیم افزود : عمر البشیر "معتز موسی" وزیر منابع آبی دولت قبلی را مکلف به تشکیل دولت جدید کرده است .  

اعضای کمیته هماهنگی عالی مذاکرات ملی سودان از تصمیمات فوق الذکر عمر البشیر استقبال کردند. این اعضاء در نشستی در کاخ ریاست جمهوری اعلام کردند : این تصمیمات در زمان مناسب گرفته شده است و عملی کردن نتایج مذاکرات ملی و برنامه اصلاحات دولت محسوب می شود.

اعضای کمیته هماهنگی عالی مذاکرات ملی افزودند : ملت سودان از خیلی وقت پیش منتظر چنین تصمیماتی بودند و این تصمیمات بی شک مورد پسند مردم قرار خواهد گرفت و باعث امیدواری آنها خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها