افسر اردنی که بحرینی‌ها را شکنجه می‌کند

افسر اردنی که بحرینی‌ها را شکنجه می‌کند
شنبه 8 مهر 1391 - 16:35

روزنامه نگار بحريني آزاد شده از زندان رژيم آل خليفه، نام افسر شكنجه گر يكي از زندان هاي بحرين را فاش كرد.

" احمد رضي " روز شنبه در گفت و گو با شبكه العالم اظهار داشت: افسري اردني به نام "عيسي المجالي" در زندان هاي آل خليفه بازداشت شدگان بحرینی را شکنجه می کند.

وي افزود: رژيم آل خليفه، توصيه هاي شوراي حقوق بشر ژنو و پيش از آن توصيه هاي كميته حقيقت ياب بسيوني را پذيرفت اما تا اين لحظه به اين توصيه ها از جمله ممنوعيت شكنجه و نقض حقوق بشر، عمل نكرده است.

این روزنامه نگار بحريني خاطر نشان كرد: من در زندان رژيم آل خليفه، شاهد بازديد هيئتي از صليب سرخ از زندان هاي بحرين بودم اما اين بازديد هيچ بازتابي نداشت؛ و فكر نمي كنم چنين اقدامات تشريفاتي تغيري در وضع حقوقي اين كشور به وجود آورد زيرا رژيم حاكم بسياري از معاهدات بين المللي حقوق بشر را نقض کرده است.

رضي با اشاره به بازداشت 17 جوان از جزيره ستره گفت: اين گروه از جوانان بحريني روز دوشنبه اول اكتبر محاكمه خواهند شد. نيروهاي امنيتي با یورش به منازل اين جوانان و تخریب و شکستن اثاثیه، خانواده هاي آنان را به وحشت انداختند. این جوانان علاوه بر تحمل شکنجه در مدت بازجويي  متحمل بدترين ضرب و شتم ها شدند و مدت بازداشت آنها نیز فراتر از مدت قانونی است.

اين روزنامه نگار آزاد شده از زندان هاي آل‌خلیفه تاكيد كرد: اگر رژيم در زمينه حقوق بشر جدي باشد، بايد صدها فعال و شهروند بازداشت شده را آزاد کند.

"احمد رضي" از جامعه جهاني، گروه‌هاي مدافع حقوق بشر و سازمان ملل خواست براي توقف فوری بازداشت و شكنجه زندانيان بحريني اقدام كنند.

 

29 - 13:51



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها