عصبانیت پمپئو از مذاکرات برجامی جان کری با مقامات ایرانی

عصبانیت پمپئو از مذاکرات برجامی جان کری با مقامات ایرانی
شنبه 24 شهريور 1397 - 07:54

وزیر خارجه آمریکا ضمن انتقاد از اقدام جان کری وزیر خارجه پیشین آمریکا در دیدار با مقامات ایرانی، گفته، این کارها با سیاست خارجی رئیس جمهوری فعلی آمریکا تطابق ندارد.

العالم ـ آمریکا

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا خاطرنشان کرده، قانونی یا غیرقانونی بودن این دیدارها را کسان دیگری باید تعیین کنند، اما آنچه که آقای کری انجام داده بی سابقه بوده است.

و با تکرار ادهای واهی علیه ایران گفته، وزیر خارجه پیشین آمریکا با بزرگترین کشور حامی تروریسم گفت و گو کرده است.
پمپئو خاطرنشان کرده، این اظهارات کری است که به ایرانی ها گفته صبر کنید تا این دولت کنار برود، در تاریخ آمریکا این کار بی سابقه است و کری نباید چنین کاری کند.
وی گفته، من کری و شرمن را در مونیخ دیدم که با هم قطاران سابق خود از اروپا ملاقات کردند، من در آن جلسه نبودم اما مطمئن هستم که در حمایت از سیاست آمریکا علیه ایران آنجا نبودند.
وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا تاثیری در تلاش های شما گذاشته است، خاطرنشان کرده، وزیران خارجه از هر حزبی که باشند نباید چنین کاری کنند. این بی سابقه بوده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شامگاه گذشته در پیام توئیتری خود نوشت: ملاقات های کری با مقامات ایران غیرقانونی بوده و تلاشی برای تضعیف اقدامات بزرگ دولت کنونی است.

پربیننده ترین خبرها