واکنش تند روزنامه های ترکیه به "دروغ" العربیه

واکنش تند روزنامه های ترکیه به
دوشنبه 10 مهر 1391 - 14:10

روزنامه هاي تركيه در واكنش به گزارش شبكه العربيه درباره جزئيات سرنگوني هواپيماي اين كشور در سوريه، اين شبكه را به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه "مليت" در اين زمينه نوشت: العربيه - متعلق به خاندان حاكم بر عربستان سعودي - فاقد ابتدايي ترين اصول كار رسانه اي است و خبرهاي دروغ بسياري را جعل كرده كه آخرين آن ها خبر جدايي فاروق الشرع، معاون رئيس جمهور سوريه، از نظام اين كشور بود.

شايان ذكر است شبكه العربيه با ارائه گزارشي، مدعي شده به اسنادي دست يافته كه نشان مي دهد دستور سرنگوني هواپيماي تركيه از پايگاه دريايي روسيه در بندر طرطوس صادر شده و دو خلبان اين هواپيما زنده دستگير شده بودند.

روزنامۀ مليت، اما به نقل از برخي مسئولان نظامي ترك مي نويسد: ادعاهاي العربيه - به ويژه ادعاي زنده ماندن خلبان ها-  ارزش پاسخ ندارد، زيرا گزارش پزشكي قانوني تركيه در زمينه مرگ آن ها كاملا روشن است.

از سوي ديگر روزنامه "حريت" نيز با درج مطلبي با عنوان " دروغ العربيه" ادعاهاي این شبکه را از نظر كارشناسان نظامی ترك "غير جدي" و "غير قابل تاييد" خواند.

اين روزنامه ترك در ادامه مي نويسد: اسناد مورد نظر العربيه را مخالفين سوري در اختيار اين شبكه قرار داده اند تا تركيه را بيش از پيش به اتخاذ مواضع خصمانه ضد سوريه وادار كنند.

روزنامه هاي جمهوريت، آكشام و اغلب روزنامه هاي ديگر تركيه نيز گزارش العربيه را مورد ترديد قرار دادند.

اين در حالي است كه شبكه هاي تلوزيوني اصلي تركيه گزارش مذكور را ناديده گرفتند و به نقل بخش هايي از آن اكتفا كردند. گفتني است، بر اساس گزارش العربيه، بشار اسد رئيس جمهور سوريه پس از دستگيري خلبان ها دستور مي دهد آن ها براي بازجویی به اداره  عمليات خارجي سپرده شوند.

العربيه در بخش دیگری از اين گزارش مدعي شده كه اسد با بررسي پيشنهاد انتقال خلبان ها به خاك لبنان و سپردن آن ها به حزب الله - براي  استفاده از آن ها در آينده - موافقت كرده است.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها