پيروزي اسد، وي را به رهبر بلوك اسلامي در برابر سني‌ها تبديل مي‌كند

پيروزي اسد، وي را به رهبر بلوك اسلامي در برابر سني‌ها تبديل مي‌كند
سه شنبه 11 مهر 1391 - 05:48

دكتر يارون فردمن تحليلگر امور عربي در پايگاه اينترنتي روزنامه اسراييلي يديعوت آحارانوت گفت: پيروزي بشار اسد رييس جمهوري سوريه در بحران كنوني، وي را به رهبر بلوك اسلامي در برابر امتداد سني در منطقه تبديل مي كند.

به گزازش پایگاه خبری شبکه العالم، وي كه استاد علوم اسلامي در آكادمي مهندسي تطبيقي (التخنيون) در حيفا است، مدعي شد: اگر اسد بتواند از قطار بهار عربي خارج شود، اين پيروزي باعث خوشحالي عمده مسيحيان، دروزي‌ها و علوي‌ها مي‌شود كه از به قدرت رسيدن اسلام گرايان سني مي‌ترسند در اين صورت اسد، شيعه را در مقابل جريان سني در كشورهاي مبتلا به بهار عربي رهبري خواهد نمود.      

وي در ادامه پیش‌بینی‌‌های خود بدون بر شمردن دلیل یا دلایلی خاص با اشاره به اينكه ادامه حمايت روسيه، چين و ايران از نظام اسد سهم بسزايي در شتاب بخشيدن به بهار عربي در ساير كشورها دارد، افزود: سناريوي بهار عربي در آينده، خليج فارس و شرق شبه جزيره‌العرب را در بر خواهد گرفت و اين بهار در نهايت به آغاز جنگ شيعه و سني خواهد انجاميد.

فردمن در ادامه در یک تحلیل وارونه و استفاده به مطلوب از تحولات سوریه و بدون اشاره به سوابق زندگی مسالمت‌آمیز شیعیان و مسیحیان در لبنان در ادعایی واهی مدعی می‌شود: مهاجرت مسيحيان عرب از خاورميانه بهترين معيار برآورد قدرت و نفوذ جريان اسلام‌گرا در منطقه خاورميانه است مانند لبنان كه افزايش قدرت حزب الله در آن باعث افزايش مهاجرت مسيحيان شده است، چون شيعيان از افزايش نفوذ حزب الله و پول‌هاي ايران به منظور خريد زمين و منازل مسيحيان مهاجر استفاده مي‌كنند!!

مدعیات این نویسنده یهودی در حالی صورت می‌گیرد که اکنون در لبنان مهمترین متحد حزب‌الله جریان مسیحی میشل عون است که بیشترین کرسی‌ها پارلمانی را در اختیار دارند.

فردمن در بخش ديگري از این نوشته، با اشاره به تلاش اخوان المسلمين براي تبديل مصر به خلافت اسلامي يادآور شد: محمد مرسي رييس جمهوري مصر در نهايت مجبور به پذيرش خواسته‌هاي آمريكا خواهد شد.   

وي گفت: اخوان المسلمين به تغييرات تدريجي بدون خشونت معتقد است اما اين امر هرگز به معناي عدول آن از جهاد يا مبارزه مسلحانه نيست، كاري كه اين جماعت انجام داد فقط تعويق جهاد تا فراهم شدن شرايط به منظور تحقق اهداف است.

به گفته فردمن، اهداف اخوان المسلمين، برچيدن مرزها و اتحاد  كشورهاي اسلامي، ايجاد دوباره خلافت اسلامي، نابودي اسراييل و جنگ عليه غرب است.       

پربیننده ترین خبرها