محكوميت احكام صادره عليه پزشكان بحريني

محكوميت احكام صادره عليه پزشكان بحريني
سه شنبه 11 مهر 1391 - 08:33

عضو مجمع حقوق بشر بحرين، اقدام دستگاه قضايي كشور در زمينه تاييد حكم هاي صادر شده عليه پزشكان را محكوم كرد.

باقر درويش سه شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: كميسارياي عالي حقوق بشر حكم هاي صادر شده عليه پزشكان را ظلم سياسي دانسته و سازمان عفو بين الملل هم اعلام كرده است كه اين حكم ها عدالت دروغين را منعكس مي كند.

دستگاه قضائي بحرين ديروز (دوشنبه) حكم هاي زندان 9 پزشك و پرستار را به علت امداد رساني به مجروحان اعتراضات سال گذشته تاييد كرد. دستگاه قضائي بحرين همچنين پرونده 32 نفر را به دادگاه كيفري ارجاع داد و هجدهم اين ماه را براي رسيدگي به اين مساله مشخص كرد. 

عضو مجمع حقوق بشر بحرين، افزود: بعد از نشست اخير شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو و توصيه هاي آن به مقامات بحرين شامل بهبود بخشيدن به اوضاع حقوق بشر ، آزادي زندانيان سياسي و اجازه برپايي تظاهرات و تجمع مسالمت آميز، مقامات بحرين بايد اين حكم ها را لغو و آنها را آزاد مي كردند.

درويش اظهار داشت: با وجود اين توصيه ها، مقامات بحرين در سايه همدستي بين المللي، استفاده از گزينه امنيتي و افزايش بازداشت ها و سركوب وحشيانه اعتراضات مسالمت آميز را كه برخلاف قوانين بين المللي است، ازسرگرفتند.

عضو مجمع حقوق بشر بحرين گفت: بايد كساني كه در قتل بيش از 100 شهروند ، شكنجه و بازداشت و اخراج هزاران نفر از شهروندان بحريني دست داشته اند، محاكمه شوند اما متاسفانه كساني كه در تجاوزات و جنايات نظام مند در بحرين دست دارند از مصونيت قانوني برخوردارند.

وي افزود: تاكنون هيچ از افرادي كه در سركوب ، قتل و شكنجه شهروندان دست داشته اند، بازخواست و محاكمه نشده اند بنابراين ضروري است كه براي پايان دادن به سياست فرار از مجازات و محاكمه مسئولان و عاملان سركوب و تجاوز نظام مند به مردم و مخالفان مسالمت جو ، ائتلاف حقوقي در بحرين و خارج از اين كشور شكل بگيرد.

28/س16:58

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها