ترکیه خواستار اقدام جامعه بین‌المللی به تعهدات خود در قبال سوریه شد

ترکیه خواستار اقدام جامعه بین‌المللی به تعهدات خود در قبال سوریه شد
جمعه 30 شهريور 1397 - 07:27

شورای امنیت ملی ترکیه با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام تداوم مداخله نظامی در سوریه، خواستار اقدام جامعه بین‌المللی به تعهدات خود در قبال بحران این کشور شد.

العالم- ترکیه 

 شورای امنیت ملی ترکیه شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که این کشور به عملیات نظامی فرامرزی در خاک سوریه ادامه خواهد داد.

شورای امنیت ملی ترکیه پس از جلسه‌ای که روز پنجشنبه برای بررسی آخرین تحولات در منطقه برگزار کرد، با صدور بیانیه‌ای گفت: «ترکیه همچنین مصمم است که فعالیت‌های ضد تروریستی خود را در مناطق مختلف سوریه، برای نابود کردن تروریسم افزایش دهد».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» در این بیانیه، با ابراز امیدواری برای عمل کردن جامعه بین‌المللی به تعهدات خود درقبال پناهندگان و مسئولیت‌های انسان‌دوستانه، تاکید شده که نقشه‌راه مشترک با آمریکا درباره منبج، باید به‌صورت کامل اجرا شود.

دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه نیز با ارسال درخواستی به پارلمان این کشور، خواستار تمدید اختیارات برای اجرای عملیات‌های نظامی فرامرزی در شمال عراق و سوریه شد.

مجوز قبلی دولت ترکیه برای عملیات نظامی در کشورهای خارجی، تا تاریخ 30 اکتبر 2018 اعتبار دارد. پارلمان ترکیه این درخواست را در تاریخ 1 اکتبر بررسی می‌کند.

دولت ترکیه از نیمه سال 2016 تا کنون، به بهانه مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله داعش و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) دو عملیات نظامی به نام‌های «سپر فرات» و «شاخه زیتون» در شمال سوریه اجرا کرده و حدود 5 هزار کیلومتر مربع را به اشغال خود درآورده است.

پربیننده ترین خبرها