اعتراض شديد خانواده شهيد بحريني به آل خليفه

اعتراض شديد خانواده شهيد بحريني به آل خليفه
چهارشنبه 12 مهر 1391 - 07:16

منامه (العالم) يكي از رهبران جمعيت الوفاق بحرين از اعتراض شديد خانواده شهيد محمدعلي مشيمع (جوان 22 ساله بحريني) به رژيم آل خليفه به دليل بي توجهي به وخامت حال فرزندن شان و اهمال در رسيدگي به وضعيت سلامتي او خبر داد.

علي العشير چهارشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: خانواده شهيد مشيمع به بي توجهي به فرزند زنداني شان اعتراض دارند. زيرا وي از هيچ گونه مراقبت پزشكي مناسب برخوردار نبوده و همين امر منجر به شهادت او شد.

محمد علي مشيمع؛ جوان 22 ساله بحريني، صبح روز سه شنبه (11 مهر ماه) در بيمارستاني در منامه به شهادت رسيد.

اين جوان شيعي بحريني كه پيش از اين به دليل حضور در تجمع هاي مسالمت آميز مردم بحرين به 7 سال حبس محكوم شده بود، در يك بيمارستان دولتي به شهادت رسيد.

گفته مي شود كه مشيمع در اثر شكنجه ها و اوضاع وخيم زندان هاي رژيم آل خليفه، به شدت ضعيف شده بود، و درحالي كه از سه روز قبل در بستر مرگ قرار داشت، نيروهاي امنيتي از انتقال او به بيمارستان خودداري مي كردند.

عضو ارشد جمعيت الوفاق بحرين تأكيد كرد: شهيد محمد علي مشيمع در بازداشت بود و به شدت از بيماري كم خوني رنج مي برد كه به علت فقدان مراقبت هاي پزشكي براي زندانيان در بيمارستان محل بستري، بيماري وي تشديد شد و در نهايت به شهادت رسيد.

اين فعال سياسي بحريني با تأكيد بر اين كه بي توجهي به وضعيت اين زنداني جوان باعث تشديد بيماري وي شد، افزود: خانواده شهيد مشيمع بارها به مقامات بحرين اعلام كرده بود كه فرزندشان در وضعيت ناگواري به سر مي برد و در زمينه مداواي وي بي توجهي صورت مي گيرد.

العشير خاطر نشان كرد: بيماري كم خوني براي افراد عادي هم بسيار عذاب آور است و اين دشواري براي زندانيان بيمار چند برابر است و بايد همواره پزشك به بيماران مزبور رسيدگي كند.

عضو ارشد الوفاق توجيهات حكومت بحرين درباره آزاد نكردن علي المشيمع با وجود وخامت وضعيتش را مردود دانست و اظهار داشت: اين توجيهات، بي اساس هستند و با وجود اين كه حكومت از وضعيت وخيم سلامتي وي و ابتلايش به بيماري كم خوني اطلاع داشت اما مراقبت هاي لازم از وي را به عمل نياورد و همچنين از آزادي او خودداري كرد.

العشير گفت: ادامه انقلاب و اصرار حكومت بر استفاده از راه حل امنيتي باعث شهادت شمار بيشتري از شهروندان بحريني خواهد شد.

عضو ارشد جنبش الوفاق بحرين اظهار داشت: انقلاب بحرين ادامه خواهد داشت و مردم هرگز لحظه اي از مبارزه دست برنخواهند شد.

وي افزود: مردم هيچ محدوديتي براي مبارزه و فداكاري ندارند زيرا ملت بحرين آماده هر گونه فداكاري در راستاي دستيابي به حقشان در زمينه آزادي، عدالت، كرامت، عزت و مشاركت در تصميم گيري ها هستند.

 SM-02-14:34

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها