سرلشکر رضایی:

حادثه تروریستی اهواز طراحی‌شده از بیرون مرزها بود/ رویای دشمنان برای جدایی خوزستان تعبیر نخواهد شد

 حادثه تروریستی اهواز طراحی‌شده از بیرون مرزها بود/ رویای دشمنان برای جدایی خوزستان تعبیر نخواهد شد
دوشنبه 2 مهر 1397 - 10:07

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حادثه تروریستی اهواز، حادثه‌ای کاملاً طراحی‌شده از بیرون مرزها بود، گفت: اینکه کسانی بخواهند خوزستان را جدا کنند خواب تحقق‌ ناشدنی دیده‌اند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

صبح امروز (دوشنبه) همزمان با اعلام عزای عمومی در استان خوزستان مراسم باشکوه تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی 31 شهریورماه آغاز شد.

در این مراسم سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: شهادت مظلومانه جمعی از مردم خوزستان را به محضر مقام معظم رهبری و امت اسلامی تسلیت عرض می‌کنم. یاد امام و شهدای دفاع مقدس و عزیزانی از زن و مرد را که در این حادثه تلخ و تحمیلی به شهادت رسیدند گرامی می‌داریم.

وی حادثه اهواز را یک حادثه کاملاً طراحی‌شده از بیرون مرزها عنوان کرد و گفت: کاملاً پیدا و مشخص شد که تروریست‌ها از طرف چه کشورهایی حمایت مالی و تبلیغاتی می‌شوند. این‌که تروریست‌ها کجا آموزش دیده‌‌ و از کجا آمد‌ند را مسئولان اطلاعاتی توضیح خواهند داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه خوزستان بدون ایران و ایران بدون خوزستان معنا ندارد و هویت خود را از دست می‌دهند، افزود: ‌خوزستان فرزند ایران اسلامی است و از وفادارترین‌ها بوده و در حوادث مختلف دین خود را ادا کرده است؛ در این دیار مردم عرب و لر جان‌فدایی‌های بسیاری کردند.

وی خاطرنشان کرد: مردم خوزستان در راه انقلاب و دفاع حضور پیدا کردند و شهید شده و همواره از جشن‌های پیروزی انقلاب تا مراسم‌های دفاع مقدس همیشه در صحنه دیده شدند. این‌که کسانی بخواهند خوزستان را جدا کنند خواب تحقق‌ناشدنی دیده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام بیان کرد: این حادثه در زمانی اتفاق افتاد که ترامپ و اسرائیلی‌ها و کشورهای منطقه اعلام کردند تابستان بسیار گرمی در مقابل ایران است؛ در تیرماه و مردادماه تبلیغات زیادی کردند که از مشکلات اقتصادی مردم سوءاستفاده کنند و مردم را علیه نظام، امنیت و اقتدار خود به صحنه بیاورند درحالی که شکست خوردند.

سرلشکر رضایی خاطرنشان کرد: این حادثه در حالی انجام شد که نیروهای مسلح رژه می‌رفتند، هدف آ‌ن‌ها این بود که شکست‌شان را با عملیات پرسروصدا جبران کنند اما این اقدام آن‌ها نیز جز یأس و ناامیدی برای خودشان چیزی نداشت.

به گزارش تسنیم، وی در ادامه با ابراز اینکه تمام دنیا می‌داند که رژه میان مردم انجام می‌شود و این افتخاری است که بین نیروهای مسلح و مردم فاصله‌ای وجود ندارد، گفت: اگر رژه در بیابان و جای دیگری بود در آنجا تیراندازی می‌کردند، این‌ها لباس نظامی پوشیده بودند و 10 تا 12 دقیقه طول کشید و از سوئی به‌خاطر حضور نیروهای مسلح میان مردم در ابتدا نشد تیراندازی انجام شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه اقتدار و امنیت را نمی‌توان در ایران شکست و از بین برد، گفت: این موضوع خوابی بیش نیست. امروز اقتدار و امنیت در ایران نهادینه شده و در واقع اقتدار و امنیت به‌سادگی در کشور از بین نمی‌رود. از مسئولان وزارت خارجه می‌خواهیم مشکل را به‌زودی حل کنند و تنها به تذکر اکتفا نکنند، سرکرده‌های این تروریست‌ها الآن یا در انگلستان یا در هلند و یا در دانمارک هستند، اقدام عملی و جدی داشته باشید.

پربیننده ترین خبرها