مخالفت يمنيها با هرگونه حضور نظامي آمريكا

مخالفت يمنيها با هرگونه حضور نظامي آمريكا
شنبه 15 مهر 1391 - 09:01

قاهره (العالم) ـ رئيس تشكل انقلاب يمن در مصر، درباره دخالت آشكار خارجي در امور داخلي به ويژه نظامي و امنيتي يمن و تلاش براي اعمال قيموميت بر ملت اين كشور هشدار داد و برمخالفت مردم يمن با هرگونه حضور نظامي آمريكا تاكيد كرد.

عبدالرقيب منصور شنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: كسب حمايت از خارج مردود است اما متاسفانه عبدربه منصور هادي رئيس جمهوري يمن به دنبال كمك گرفتن از خارج براي تهديد جريانهاي داخلي است.

منصور خاطرنشان كرد: همچنين برخي از جريان هاي سياسي نيز براي كسب دستاوردهاي داخلي به خارج روي آورده اند اما ملت يمن در طول تاريخ خود ثابت كرده است كه سلطه بيگانه رانمي پذيرد و حماسه هاي زيادي را رقم زده است كه يمن را گورستان متجاوزان كرده است.

 وي در ادامه افزود: گزارش گروه بحران بين المللي كه در آن تاكيد شده است مرحله انتقالي در يمن در مرحله دشواري به سرمي برد؛ نخستين گزارش از اين دست نيست بلكه پيش از آن نيز گزارش هاي زيادي درباره اوضاع يمن منتشر شده است اما تصميم گيري همچنان در حيطه جريان هاي داخلي قرار دارد.

رئيس تشكل انقلاب يمن در مصر، اظهار داشت: اين گزارش حاوي چيز جديدي نيست بلكه وضعيتي را بيان مي كند كه يمني ها در داخل از آن به خوبي آگاهند و خارجي ها نيز آن را به خوبي مي دانند.

وي تصريح كرد: گزارش هاي بين المللي سناريوهاي متعددي را مطرح كرده اند كه مي تواند در يمن اجرا شود اما اين گزارشها اعم از رئيس جمهور يا دولت وفاق ملي و جريان هاي شركت كننده در آن را مدنظر قرار نداده اند زيرا همه براي ساماندهي اوضاع خودشان براي مرحله بعد از سال 2014 ميلادي تلاش مي كنند.

منصور گفت: كشمكش ها در عرصه سياسي يمن حتي در بين جريان هاي شركت كننده در دولت با هدف كسب دستاورد در مرحله انتقالي نيست بلكه براي مرحله بعد از آن است و اگر تلاش براي تمديد دوره انتقالي وجود دارد هدف از آن زمينه سازي براي تحمل وضعيت جديد بعد از سال 2014 ميلادي است.

وي افزود: وضعيت جديدي كه مي خواهند تحميل كنند چه بسا به جريان هاي داخلي يمن محدود مي شود زيرا عرصه يمن تا حد زيادي شبيه عرصه لبنان در نيمه دهه هفتاد شده است به گونه اي كه به درگيري ميان گروه ها بر سر منافع خاص شان مبدل گشته است.

Ma.15:43.25

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها