تمایل انگلیس برای افزایش فشارها علیه ایران

تمایل انگلیس برای افزایش فشارها علیه ایران
يکشنبه 16 مهر 1391 - 10:06

وزير دفاع انگليس اذعان کرد که کشور تمايل دارد به بهانه برنامه هسته اي، فشارها عليه جمهوري اسلامي ايران را افزايش دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "فیلیپ هاموند" در مصاحبه با هفته نامه انگليسي "آبزرور"، با درخواست برای تشديد فشارهاي جهاني بر برنامه هسته‌اي ايران، مدعی شد كه اين فشارها بايد تا مرحله‌اي كه بقاي نظام ايران تهديد شود، ادامه یابد.

 هاموند در بخش دیگری از ادعاهای ضد ایرانی خود، تأکید کرد که صحبت از اعمال يك تحريم عمومي در بخش بازرگاني و همچنين بستن راه‌هاي باقيمانده دسترسي ايران به كانال‌هاي بانكداري بين‌المللي مطرح است، و قطعا مي توان درد تحريم‌ها را بيشتر کرد.

وی ادامه داد در صورتي كه اثرات تحريم ها در خيابان ها ديده شود، مقام هاي ايران احتمالا موضع خود را در قبال فعاليت هاي هسته اي تغيير خواهند داد.

ادعای وزیر دفاع انگلیس مبنی بر ضرورت تشدید تحریم ها و فشارها علیه ایران به دلیل برنامه هسته‌ای درحالی است که این برنامه طبق اذعان کارشناسان و ناظران بین المللی هیچگاه از مسیر مسالمت آمیز خود خارج نشده.

این درحالی است که انگلیس و دیگر قدرتها که همگی مدعی آزادی و دمکراسی هستند، هیچگاه به زرادخانه های سلاح هسته ای رژیم اشغالگر و فعالیتهای محرمانه تسلیحاتی و هسته ای این رژیم اشاره‌ای نمی کنند؛ و با وجود تجاوزات و تهدیدهای این رژیم برای کشورهای منطقه خاورمیانه، داشتن سلاح کشتار جمعی و انواع تسلیحات کشنده نظامی را حق این رژیم می دانند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها