حجتی: وضعیت خوبی در ذخیره کالاهای اساسی داریم

حجتی: وضعیت خوبی در ذخیره کالاهای اساسی داریم
دوشنبه 9 مهر 1397 - 13:26

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای تامین کالاهای اساسی وضعیت قابل قبولی داریم و در حال حاضر وضعیت ذخیره کالاهای اساسی در کشور خوب است.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

محمود حجتی روز دوشنبه در نشست اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی که با حضور رئیس مجلس برگزار شد، گفت: بخشی از گرفتاری‌ها در اقتصاد ناشی از مشکلات سال‌های گذشته است و با توجه به وضعیت فعلی بخشی از مشکلات بیشتر شده است.
این عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: برغم تمامی مشکلات برای تأمین ارز که در ارتباط با پشتیبانی تأمین کالاهای اساسی و نهاده‌های مورد نیاز وجود دارد، در کل برای تأمین کالاهای مذکور از وضعیت قابل قبولی برخورداریم و هم اکنون ذخایر کالاهای اساسی کشور خوب است و روند واردات و تخصیص ارز برای کالاهای اساسی در سرجمع مناسب است.
حجتی با اشاره به وجود برخی از مشکلات در صادرات، گفت: در تصمیمات اتخاذ شده نقاط ضعفی وجود دارد، اما در مجموع تلاش می‌شود که مشکلات حل شود، به طور مثال در ارتباط با واردات روغن مشکلاتی وجود دارد که رایزنی‌هایی با بانک مرکزی صورت گرفته تا بحث تأمین ارز برای واردات روغن توسط بخش خصوصی تقویت شود.
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: نباید فراموش کرد در اغلب محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته با اضافه واردات نیز روبرو بوده‌ایم به طور مثال واردات گوشت گوساله و گوسفند، برنج، چای، حبوبات و جو با افزایش روبرو بوده است و از ابتدای سال 274 میلیون دلار به موضوع واردات چای اختصاص داده شده و به صورت هفتگی نیز 4 میلیون دلار برای واردات چای اختصاص داده شده است.
بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، وی افزود: حدود 700 میلیون دلار صادرات لبنیات در سال گذشته داشته ایم و در 6 ماهه اول سال جاری نیز حدود 350 میلیون دلار صادرات لبنیات صورت گرفته که بیانگر این است شیر به اندازه کافی در کشور وجود دارد، صادرات شیرخشک ممنوع اعلام شده و با همکاری که با وزارت صنعت وجود دارد تلاش می‌شود به مشکلات تولیدکنندگان رسیدگی شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها