دلیل برگزاری انتخابات زودهنگام صهیونیستها

دلیل برگزاری انتخابات زودهنگام صهیونیستها
پنج‌شنبه 20 مهر 1391 - 16:13

بيروت (العالم) - يک كارشناس مسائل سياسي، تصميم نخست وزير رژيم صهيونيستي براي دعوت به برگزاري انتخابات زودهنگام را تلاشي جهت ماندن در قدرت و رهايي از فشارهاي داخلي به ويژه فشارهاي احزاب مذهبي بر وي دانست.

" وليد محمد علي " رئيس مركز مطالعات " باحث " روز پنجشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم ، گفت: علت اصلي اعمال فشار بر "بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژیم اشغالگر آن است كه وي نتوانسته رضايت اكثريت ائتلاف حاكم را براي تصويب بودجه به دست آورد و همچنين با فشارهاي زيادي براي افزايش بودجه وزارت جنگ و نيز فشارهايي براي كاهش بودجه وزارت رفاه و كاهش كمك هزينه هاي اجتماعي مواجه بوده و از طرف دیگر حزب مذهبي شاس با اين مسائل مخالف است.

محمد علي درباره غوغاي تبليغاتي رژیم صهیونیستی براي حمله احتمالی به ايران گفت: اين جار و جنجال تبليغاتي همواره تلاشي از سوي رژیم اشغالگر براي تحريك دولت آمريكا و كشورهاي اروپايي بوده و هدف از تهديدات این رژيم در درجه اول كسب حمايت هاي غرب و آمريكا براي مقابله با بحران هاي داخلي گسترده این رژیم است.

اين كارشناس مسائل سياسي افزود: "باراك اوباما" رئيس جمهور آمريكا و مؤسسات نظامي - امنيتي این کشور اين موضوع را درك كرده اند و بارها موضع آشكار خود را مبني بر اينكه قدرت وارد شدن به جنگ با ايران را ندارند ، اعلام كرده اند.

 رئيس مركز مطالعات باحث ادامه داد: بسياري از گزارش هايي كه مسئولان صهيونيستي به ويژه مسئولان نظامي به درستي آن واقف هستند ، بيانگر اين است كه هر گونه حمله اي از جانب رژيم صهيونيستي به ايران به معناي پايان كار اين رژيم و نابودي آن خواهد بود.

محمد علي با بيان اينكه رژيم صهيونيستي با تكيه بر حمايت هاي خارجي پابرجا است و بدون اين حمايت ها با تنگناي واقعي روبرو می شود خاطر نشان كرد: شكست رژيم صهيونيستي در برابر مقاومت منجر به كاهش حمايت هاي آمريكا و غرب از اين رژيم شده است كه به باري بر دوش آمريكا تبديل شده و اين مسئله موجب بروز بحران هاي بسياری در داخل اسرائيل شده است.

" فضل طهبوب " كارشناس فلسطيني نيز در مصاحبه با العالم گفت: نخست وزير رژيم صهيونيستي بعد از ناكامي در همسو كردن آمريكا در زمينه حمله به ايران و نيز شكست در حل بحران هاي داخلي خود به ويژه در زمينه اقتصادي و به بن بست رسيدن ، تمام برگه هاي سياسي خود را از دست داده است .

وي هدف نتانياهو از دعوت برای برگزاري انتخابات زودهنگام را تلاشي براي جلب اعتماد مجدد شهرک نشینان به کابینه خود، بعد از بروز شكاف هاي مكرر در ائتلاف کابینه فعلی دانست.

طهبوب افزود : نتانياهو كه در طول دوران حكومتش ، همه تلاش خود را در جهت تحريك صهیونیستها و جامعه بين الملل عليه ايران به كار گرفته و با شائول موفاز معاون خود نيز براي طولاني تر شدن دوره خود توافق كرده است ، از همه امكانات و تاكتيك ها براي باقي ماندن در قدرت استفاده خواهد كرد.

اين كارشناس مسائل رژیم صهیونیستی تصريح كرد: نتانياهو موجب انزواي رژیم اشغالگر در سطح جهان به ويژه در اروپا شده و در نتيجه برخي از كشورهاي اروپايي سياست تحريم برخي از كالاهاي این رژیم را در پيش گرفته اند و به طور آشكارا از صهیونیستها انتقاد می کنند".

 

10-18:10

پربیننده ترین خبرها