هشدار انگليسی ها درباره دخالت خارجي درسوريه

هشدار انگليسی ها درباره دخالت خارجي درسوريه
جمعه 21 مهر 1391 - 09:42

شخصيت هاي پارلماني و سياسي انگليس درباره عواقب دخالت خارجي در سوريه هشدار دادند و اعلام كردند كه هدف اصلي كشورهاي غربي حمله به ايران است زيرا كشوري تأثيرگذار در منطقه بوده و مقابل زياده خواهي غرب ايستاده است.

به گزارش جمعه شبكه خبري العالم، شخصيت هاي پارلماني و سياسي انگليس در كنفرانسي در لندن با اشاره به درگيري هاي مرزي سوريه و تركيه اعلام كردند كه اين درگيري ها در صورت تداوم باعث وقوع جنگ مي شود و چنين جنگي براي منطقه و جهان خطرناك است.
 
حاضران در كنفرانس لندن اعلام كردند: غرب براي سرنگون كردن نظام سوريه تلاش مي كند و در صورت عملي كردن اين هدف، خود ملت اين كشور را از تعيين سرنوشت خود محروم و از معارضان سوري به عنوان ابزاري براي تأمين منافعش استفاده خواهد كرد.
 
ليندزي جرمن هماهنگ كننده ائتلاف "جنگ را متوقف كنيد" در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: مشكل واقعي اين است كه طرف هاي خارجي درپي تحميل خواسته هاي خود به كشورهاي مستقل هستند در حالي كه ثابت شده كه اين دخالت ها فاجعه بار است. فقط مردم سوريه حق تعيين سرنوشت خود را دارند و هيچ طرف خارجي نبايد در اين قضيه دخالت كند. تحريم ها و دخالت ها بايد متوقف شود.

شركت كنندگان در اين كنفرانس آمريكا و انگليس را به حمايت صوري از دموكراسي متهم و اعلام كردند: عربستان و قطر كه همدست آمريكا و انگليس در دخالت در امور سوريه هستند ، جزو مستبدترين نظام هاي منطقه اند و براي جلوگيري از تحقق دموكراسي تلاش مي كنند.
 
اندرو ماري نويسنده و كارشناس سياسي انگليسي نيز در مصاحبه با العالم گفت : قطر و عربستان در امور داخلي سوريه به صورت گسترده دخالت و از گروه هاي مسلح حمايت مي كنند و آمريكا نيز در صدد ايجاد اختلافات مذهبي و قوميتي در منطقه و اجراي طرح هاي خود با استفاده از عربستان است.

شركت كنندگان در كنفرانس لندن اعلام كردند كه ايران هدف اصلي آمريكا است و دخالت در سوريه مقدمه اي براي مقابله با تهران است زيرا ايران به قدرتي منطقه اي تبديل شده و با حمايت از مقاومت در برابر طمع ورزي غرب ايستاده است.
 
جرمي كوربين عضو پارلمان انگليس در مصاحبه با العالم گفت: اسرائيل در حالي ايران را تهديد مي كند تنها نظام دارنده سلاح هاي هسته اي در منطقه است.

وي افزود: همچنين نبايد  فراموش كرد كه آمريكا براي جلوگيري از تحقق دموكراسي در بسياري از كشورهاي منطقه مانند بحرين تلاش مي كند و در عوض با كشورهاي حامي حقوق ملت فلسطين دشمني مي كند .

A.D-12-16:56

پربیننده ترین خبرها