هشدار مفتی قطری درباره "امپراتوری" ایران

هشدار مفتی قطری درباره
شنبه 22 مهر 1391 - 08:21

مفتي قطري، جمهوري اسلامي ايران را به دليل حمايت نکردن از مخالفان و عناصر مسلح در سوريه، "دشمن" توصيف کرد و به مسلمانان در خصوص تشکيل "امپراتوري" ايران هشدار داد!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " یوسف قرضاوی" که اصالتا مصری است و با گرفتن تابعیت قطری در این کشور زندگی می کند؛ جمهوری اسلامی ایران را "دشمن" دانست.

وی مدعی شد، جمهوری اسلامی ایران به قصد ایجاد "امپراتوری ایران" در منطقه، در برابر اعراب ایستاده؛ و از طریق حزب الله به سوریه نیرو فرستاده است!.

این درحالی است که بر اساس اسناد و مدارک منتشر شده و حتی اظهارات خبرنگاران خارجی در سوریه، اکثر عناصر مسلح و تروریست‌ها در سوریه از کشورهای عربی منطقه به این کشور اعزام شده، و از سوی این کشورها حمایت مالی و تسلیحاتی می شوند.

در همین راستا یکی از مطبوعات آلمانی اخیرا به نقل از مسئولان امنیتی این کشور اذعان کرده که فقط 5 درصد عناصر مسلح در سوریه، تابعیت سوری دارند.

از سوی دیگر تا کنون حتی یک مورد حضور نیروهای حزب الله در سوریه گزارش نشده؛ و طبق سخنان اخیر دبیرکل حزب الله، لبنانی‌هایی که گفته شده در سوریه کشته شدند؛ کسانی بودند که ده ها سال به همراه خانواده هایشان در روستاهای مرزی سوریه و لبنان زندگی می کرده و تابعیت لبنانی خود را در سوریه حفظ کرده بودند .. و این افراد در مقابل تهدید عناصر مسلح به مقاومت پرداخته، و در راه دفاع از خانواده خودشان کشته شدند.

قرضاوی همچنین با اشاره به اقدام تركيه در نشاندن هواپيماي مسافربري سوري در آنكارا و بازرسي آن تأکید کرد: روسيه دشمن نخست اسلام و مسلمانان است زيرا تاكنون 30 هزار تن از مردم سوريه با سلاح روسي كشته شده اند .

ادعای این مفتی قطری درحالی مطرح می شود که ناظران بی طرف، فعالان و مدافعان حقوق بشر، دلیل اصلی ادامه بحران در این کشور را ادامه حمایت های تسلیحاتی و مالی غرب و هم پیمانان منطقه‌ای آنها به ویژه قطر، عربستان و ترکیه از عناصر مسلح دانسته اند.

قرضاوي در ادامه ادعاهای خود با درخواست برای تحریم روسیه گفت: روسيه حتي در شوراي امنيت نيز جلوي صدور قطعنامه محكوميت بر ضد سوريه را مي گيرد. بنابراين بايد با اين كشور جنگيد.

خطيب نماز جمعه دوحه افزود: ما فقط با نظام سوريه درگير نيستيم بلكه با چيني ها، روس ها و ايراني ها نيز درگيريم.

 

26



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها