بن سلمان: عربستان و آمریکا، ۲ همپیمان قوی و قدیمی هستند

بن سلمان: عربستان و آمریکا، ۲ همپیمان قوی و قدیمی هستند
سه شنبه 24 مهر 1397 - 17:29

ولی‌عهد سعودی در دیدار با وزیر خارجه آمریکا بر تحکیم روابط دو کشور تاکید و اعلام کرد که این دو کشور همپیمانان قوی و قدیمی هستند.

العالم - عربستان سعودی

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا بعد از ظهر امروز سه‌شنبه برای پیگیری پرونده جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های آل‌سعود وارد ریاض شد.

به نوشته خبرگزاری دولتی سعودی «واس»، «ملک سلمان در کاخ الیمامه ریاض از مایک پامپئو استقبال به عمل آورد و دو طرف درباره مسایل تاریخی و اوضاع کنونی منطقه رایزنی کردند.»

شبکه العربیه گزارش داد، پامپئو از ملک سلمان به دلیل «پایبندی عربستان سعودی به انجام تحقیقات شفاف درباره مساله خاشقچی تقدیر و تشکر کرد.»

به گزارش العربیه، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی هم ضمن دیدار با وزیر خارجه آمریکا بر تحکیم روابط دو کشور تاکید و اعلام کرد که این دو کشور همپیمانان قوی و قدیمی هستند.

در این دیدار شاهزاده عبدالعزیز بن سعود بن نایف وزیر کشور، شاهزاده خالد بن سلمان سفیر عربستان در آمریکا، دکتر مساعد بن محمد العیبان عضو شورای وزیران و عادل الجبیر وزیر امور خارجه سعودی حضور یافتند.

به گزارش فارس؛ مایک پامپئو پس از عربستان به منظور پیگیری مساله خاشقچی راهی ترکیه خواهد شد. سفر پامپئو به عربستان یک روز پس از تماس تلفنی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا  با ملک سلمان درباره روابط دوجانبه میان ریاض و واشنگتن و جدیدترین تحولات منطقه صورت گرفت.

پربیننده ترین خبرها