تحريم غرب كمكي به حل بحران سوريه نمي كند

تحريم غرب كمكي به حل بحران سوريه نمي كند
دوشنبه 24 مهر 1391 - 18:50

دمشق (العالم)- عضو سابق مجلس سوريه گفت: تحميل تحريم هاي جديد عليه سوريه اقدامي برنامه ريزي شده براي اعمال فشار بيشتر بر اين كشور است و هيچ كمكي به حل بحران دمشق نمي كند.

"خالد نجاتي" روز دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: تحريم ها هيچ تاثيري بر فرايند سياسي در سوريه در خصوص يافتن راهكارهاي مسالمت آميز و ممانعت از اقدامات تروريست ها و گروه هاي مسلح نخواهد داشت.

ياد آور مي شود كه يكي از موضوعات نشست امروز (دوشنبه ۲۴ مهر) وزيران امور خارجه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا در لوكزامبورگ، تحريم سوريه و ايران بوده است.
وي افزود: اقدام اتحاديه اروپا براي تحميل تحريم هاي بيشتر بر سوريه تنها براي بحراني تر كردن وضعيت اين كشور است و هيچ كمكي به حل وضعيت موجود نمي كند.
عضو سابق مجلس سوريه تصريح كرد: تحريم هاي اقتصادي اتحاديه اروپا و تحريم هاي پيش از آن كه توسط اتحاديه عرب بر سوريه تحميل شده است،بيش از هر چيزي وضعيت اقتصادي و معيشتي مردم را با مشكل روبرو كرده است.
نجاتي افزود: اتحاديه اروپا تحريم هاي مختلفي را بر سوريه و ايران تحميل كرده كه البته اين اقدامات جديد نيست و غرب پيش از اين نيز چنين رفتار نامعقولي را در كارنامه خود داشته است زيرا اتحاديه اروپا تحت كنترل دولت آمريكاست.
وي تاكيد كرد: تحميل تحريم ها بر فرايند سياسي سوريه كه شامل گفت و گو و پايان دادن بحران است و هم چنين راهكارهاي امنيتي كه شامل پي گيري اقدامات تروريستي و مجازات تروريستها و مزدوراني كه به گروه هاي مسلح پيوسته و بخشي از پيكره آن شده اند و دست به اقدامات خرابكارانه مي زنند، تاثيري نخواهد داشت. 
نجاتي خاطرنشان كرد: الاخضر ابراهيمي، نماينده ويژه سازمان ملل متحد در امور سوريه، ديپلمات بلند پايه اي است كه دومين سفر منطقه اي خود را از جده آغاز و سپس به تركيه و ايران سفر كرد و بغداد چهارمين مكاني است كه بدانجا رفته است.
وي افزود: به نظر مي رسد ابراهيمي بر دو مساله تاكيد دارد كه بيانيه نشست ژنو و طرح صلح شش ماده اي كوفي عنان، نماينده سابق سازمان ملل متحد در امور سوريه، در اولويت برنامه كاري وي براي يافتن راهكار سياسي در زمينه حل بحران سوريه قرار دارد. 
عضو سابق مجلس سوريه گفت: دومين مساله مورد تاكيد ابراهيمي موضع ثابت سوريه و مقابله با گروههاي تروريستي است كه اين مساله موجب شده تا وي نيز فقط راهكاري هاي سياسي را براي حل بحران سوريه مناسب بداند.
نجاتي افزود: سفر ابراهيمي به ايران و بررسي بحران سوريه با مقامات اين كشور تاكيدي بر اهميت ايران در حل بحران سوريه است زيرا تهران در منطقه داراي موقعيت ويژه اي است و دستاوردهاي مختلف داخلي مانند دستاوردهاي اقتصادي ، نظامي، قدرت و تاثير منطقه اي اين كشور موجب شده تا همه كشورها تاكيد كنند كه ايران بخشي از راه حل بحران سوريه است.
وي خاطرنشان كرد: به دليل اعتبار و موضع ايران و اعتقاد به مشروعيت بين المللي و عدم مداخله بيگانگان در سوريه و متوقف شدن خشونت و همه منابع خارجي آن ، نمي توان نقش اين كشور را ناديده انگاشت. AM - 15 - 14:50 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها