اروپا اعلامیه جهانی حقوق بشر را نقض کرد

اروپا اعلامیه جهانی حقوق بشر را نقض کرد
سه شنبه 25 مهر 1391 - 16:19

سازمان "سودان پرس واچ" اقدام اروپا در نقض ماده 19 اعلاميه جهاني حقوق بشر در زمينه آزادي مطبوعات و رسانه را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان "سودان پرس واچ" امروز در بیانیه ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا که خود را بعنوان مدافع آزادی مطبوعات و رسانه در جهان معرفی می کند، در اقدامی متناقض با ماده 19 اعلامیه جهانی حقوق بشر، مسائل سیاسی را به صورت منفی در فعالیتهای رسانه‌ای دخالت می دهد؛ این درحالی است که در این ماده تأکید شده که حق آزادی بیان برای همگان محفوظ است.

این سازمان خاطرنشان کرد: پایبندی به این ماده که بخشی از معاهدات سازمان ملل متحد به شمار می آید، برای همه کشورهایی که اعلامیه جهانی حقوق بشر را امضا کرده اند الزامی است.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: شرکت اروپایی یوتلست مجموعه شبکه های ایرانی را که شامل 19 شبکه رادیویی  و تلویزیونی است، از ماهواره هاتبرد حذف کرد. گفته شده که این اقدام در چارچوب تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران صورت گرفته؛ و این درحالی است که این اقدام با ماده 19 اعلامیه جهانی حقوق بشر و همه قوانین و معاهدات بین المللی در تضاد است.

این سازمان مدافع آزادی رسانه در سودان، با دعوت از اتحادیه اروپا برای بازنگری در تصمیم خود، از سازمان ملل خواست این اقدام اتحادیه اروپا را که با معاهدات و قونین این سازمان در تضاد است، محکوم کند.

بدعت خطرناک اتحادیه اروپا

از سوی دیگر اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی، در بیانیه ای اقدام اروپا در جلوگیری از ارایه سرویس به شبکه های برون مرزی جمهوری اسلامی ایران در ماهواره هاتبرد را نقض مقررات بین المللی فیمابین و بدعتی خطرناک دانست که آزادی بیان و جریان آزاد اطلاعات را به مخاطره می اندازد.

اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی تأکید کرد که این اقدام جهان را به سوی یک جانبه گرایی و امپریالیسم خبری سوق می دهد.

این اتحادیه اقدام اروپا در منع هاتبرد از ارایه سرویس به شبکه های برون مرزی جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد و آن را اقدامی تحت تأثیر از فشار جریان صهیونیستی – آمریکایی دانست.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها