«بن سلمان» با اکانت های جعلی در حال طراحی روایتی ناصحیح از قتل خاشقچی است

«بن سلمان» با اکانت های جعلی در حال طراحی روایتی ناصحیح از قتل خاشقچی است
جمعه 27 مهر 1397 - 22:42

اکانت های جعلی عربستان سعودی در شبکه های اجتماعی، بخصوص توئیتر در تلاش است روایتی ناصحیح از قتل خاشقچی را منتشر کنند.

العالم - عربستان سعودی

پس از چند روز از ناپدید شدن جمال خاشقچی، معارض و روزنامه نگار سعودی که نامش صدر پست ها و هشتک های شبکه های اجتماعی بود و کاربران به دست داشتن «بن سلمان» در قتل این روزنامه نگار می پرداختند به یکباره در عربستان چند هشتگ در حمایت از ولیعهد جوان ترند شد.

هشتگ‌هایی به زبان عربی در ابراز حمایت از محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، محکومیت شبکه تلویزیونی الجزیره و درخواست از کاربران توییتر برای "دنبال نکردن حساب‌های دشمنان" از جمله مواردی هستند که عربستان به واسطه بات ها در چند کشور عربی ترند کرده است.

توییتر در واکنش شماری از حساب‌های بات را به حالت تعلیق در آورده است.

خاشقجی روز 2 اکتبر (10 مهر) برای انجام امور ازدواج خود به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد، اما بنا به شواهد موجود این آخرین باری بود که این روزنامه‌نگار سعودی زنده دیده شده است.

آنکارا می‌گوید فایل‌های صوتی و ویدئویی را در اختیار دارد که ثابت می‌کند خاشقجی در کنسولگری عربستان کشته شده است.

روز ۱۴ اکتبر، یک هشتگ عربی در حمایت از محمد بن سلمان در سراسر جهان در توییتر ترند شد. این هشتگ (ما به محمد بن سلمان اطمینان داریم) در ۲۵۰ هزار توییت آمده بود. هشتگ دیگری که در حمایت از ولیعهد سعودی ترند شد هم بیش از ۶۰ هزار بار استفاده شده بود.

روز چهارشنبه هشتگ دیگری ("دشمنان ملت را دنبال نکنید") نیز به وفور استفاده شد. در ۲۴ ساعت گذشته هم عبارت "کمپین برای تعطیلی الجزیره، شبکه نیرنگ" بیش از صد هزار بار استفاده شده است.

عربستان سعودی پیش از این خواهان تعطیلی الجزیره شده که بودجه آن از سوی قطر تامین می‌شود. 

حساب‌هایی در توییتر که برای مدت طولانی استفاده نشده بودند، ناگهان دوباره شروع به توییت کردند و پست‌هایی مشابه یا تقریبا مشابه سایر حساب‌های مشکوک توییت می‌کردند.

این اتفاقات نشان می دهد «بن سلمان» در تلاش است روایتی جعلی از ناپدید شدن و احتمالا قتل خاشقچی را طراحی کنند، در طرح آنها که به واسطه جریان سازی مذکور در شبکه های اجتماعی در حال شک گیری است «بن سلمان» صرفا شاهد ماجراست، این درحالی است که شواهد متقنی از حضور واسطه های «بن سلمان» از جمله محافظ شخصی او در پرونده ناپدید شدن خاشقچی وجود دارد.

پربیننده ترین خبرها