فعالان عرب اقدام اتحادیه اروپا را محکوم کردند

فعالان عرب اقدام اتحادیه اروپا را محکوم کردند
پنج‌شنبه 27 مهر 1391 - 19:00

العالم - فعالان سياسي عرب ضمن محكوم كردن توقف پخش شبكه هاي ماهواره اي ايران ، اين اقدام را به منزله تعرض به آزادي بيان و در راستاي خصومت آشكار غرب عليه ايران قلمداد كردند.

" حسن عبد العظيم" هماهنگ كننده هيات هماهنگي ملي سوريه (مخالف) روز پنجشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: ممانعت از پخش شبكه هاي ماهواره اي ايران ، اقدامي مغاير با آزادي رسانه و قوانين مربوط به فعاليت شبكه هاي ماهواره اي است.

وي با بيان اينكه در كشورهاي عربي و منطقه و درسطح جهان شبكه هاي ماهواره اي بسياري فعاليت مي كنند، اين اقدام را به منزله تعرض به آزادي رسانه و بيان دانست.

دراين حال، "ايمن نور" رئيس حزب "غد الثوره " در مصر نیز،گفت: اين اقدام مغاير با كمترين حقوق آزادي بيان است كه در همه قوانين و منشورهاي بين المللي تضمين شده است.

نور افزود : جلوگيري از پخش العالم يا هر شبكه ديگر صرف نظر از اينكه اين شبكه ها چه برنامه هايي را ارائه مي كنند، به منزله تعرض به حق آزادي بيان است.

وي ضمن اعلام همبستگي با العالم در تجاوزي كه به حقوق اين شبكه ماهواره اي شده است، اظهار داشت:العالم ، مورد احترام است و نقشي فعال و موثر در زمان انقلاب مصر ايفا كرد.

" ربيع عبد العاطي " از مسئولان حزب كنگره ملي حاكم در سودان نيز درمصاحبه با العالم، گفت : اقدامات ضد شبكه هاي ماهواره اي ايران و قطع برنامه هاي آن ها از طريق ماهواره هاتبرد ، تنها در قبال خصومت آشكار دشمنان ايران به عنوان كشوري كه در زمينه هاي مختلف نظامي، صنعتي و فن آوري پيشرفت كرده قابل تفسير است.

عبد العاطي افزود : اين اقدام همچنين در راستاي ممانعت از رسيدن صداي ايران به همه ملت هاي اروپايي و غربي است و وارد شدن به مرحله ممنوعيت پخش آرا و نظرات ديگران و جلوگيري از اعلام واقعيت ها، مرحله اي بسيار خطرناك است.

" محمد النحيلي " از مسئولان حزب سوسياليست در مغرب نیز گفت: اين تصميم سياسي است و با هدف نقض حقوق ملت ها در برخورداري از رسانه هاي فعال و پويا براي ارتباط با مناطق مختلف جهان اتخاذ شده است.

النحيلي افزود : اين اقدام با قوانين بين المللي و نيز با درخواست هايي كه در زمينه دعوت به گسترش زمينه آزادي ها و حقوق ارائه مي شود ، مغايرت دارد.

17-10:57

پربیننده ترین خبرها