ملکه انگلیس برای اولین بار به «برگزیت» اشاره کرد

ملکه انگلیس برای اولین بار به «برگزیت» اشاره کرد
چهارشنبه 2 آبان 1397 - 12:18

ملکه انگلیس که در مسائل سیاسی کشورش موضع بی‌طرف می‌گیرد برای اولین بار در سخنانی به مسئله خروج این کشور از اتحادیه اروپا اشاره کرده است.

العالم- اروپا 

 «الیزابت دوم» ملکه انگلستان برای اولین بار مسئله «برگزیت» (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) را در سخنانش استفاده کرده است. 

به نوشته روزنامه «استاندارد»،‌ ملکه انگلستان در جریان میزبانی «ویلِم الکساندر» پادشاه هلند و  همسرش «ملکه ماکسیما» در کاخ «باکینگهام» درباره اضطراری‌ترین مسئله سیاسی انگلیس با مهمان خود سخن گفته است.

ملکه انگلستان که همواره سعی دارد در مسائل سیاسی بی‌طرف بماند در دیدار با یکی از متحدان لندن در اروپا بر ویژگی‌های لازم میان دو کشور برای آینده روابط تاکید کرده است.

در حالی که در مسئله ماندن یا ترک اتحادیه اروپا شکاف میان سیاستمداران انگلیسی وجود دارد، ملکه الیزابت در دیدار با شاه هلند گفت که انگلیس به اتحاد جدید با اروپا می‌نگرد و ارزش‌های مشترک انگلیس و هلند دارایی بزرگ میان دو کشور است.

این سخنان ملکه، بازتاب نظر «ترزا می» نخست وزیر انگلیس در مسئله خروج از اتحادیه اروپا است که تاکید دارد انگلستان از اتحادیه اروپا خارج می‌شود اما اروپا را ترک نمی‌کند. 

مردم انگلستان (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) در ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ با شرکت در یک همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند و مذاکرات دو ساله خروج از ماه مارس سال ۲۰۱۷ آغاز و باید ماه مارس سال ۲۰۱۹ به پایان برسد.

با وجود گذشته یک سال و نیم از مذاکرات برگزیت میان لندن و بروکسل، تا کنون مقام‌های دو طرف به پیشرفت چشمگیری در مذاکرات نرسیده‌اند و احتمال برگزیت بدون توافق وجود دارد. از سوی دیگر شکاف زیادی میان اعضای حزب حاکم انگلیس و اعضای دیگر احزاب سیاسی با نخست وزیر درباره طرح برگزیت دولت وجود دارد.

پربیننده ترین خبرها