وزیر دفاع آمریکا هشدار داد:

جنگ سایبری به هدف فلج کردن آمریکا

جنگ سایبری به هدف فلج کردن آمریکا
شنبه 29 مهر 1391 - 11:21

وزير دفاع آمريكا با هشدار درباره حملات اخير هکرها به شبکه‌هاي برق و سامانه‌هاي دولتي به هدف فلج کردن عملي آمريکا، تأکيد کرد که جنگ آينده در فضاي سابيري خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ‌ "ليون پانه‌تا" گفت: با پيگرد مهاجمان به بانك ها و مؤسسات مالي در اينترنت و پيشرفت هكرها در زمينه حمله به شبكه هاي برق و سيستم هاي دولتي امريكا، فضاي سایبری به عرصه جنگ هاي آينده خواهد شد.

وزير دفاع امريكا افزود: امروزه با يك تهديد جديد و كاملي در زمينه جنگ در فضاي سایبری مواجه هستيم و بايد به آن اهميت فراوان بدهيم؛ زيرا اين فضا عرضه جنگ‌هاي آينده خواهد بود.

مواضع پانه‌تا يك هفته پس از اظهارات وي درباره شبكه هاي كامپيوتري در يك مجموعه تجاري اعلام مي شود. وي گفته بود كه ارتش امريكا مي تواند در صورت كشف يك تهديد نزديك درباره حمله سایبری، براي مقابله با آن اقدام كند.

يادآور مي شود، در هفته هاي اخير بانك ها و مؤسسات مالي امريكا با تهديدات پياپي هكرها مواجه بوده اند.

گروهی به‌نام "مبارزان گردان هاي عزالدين قسام در اينترنت" مسئوليت اين حملات را به عهده گرفته و اعلام كرده اند اين اقدام در واكنش به فيلم توهين آميز عليه اسلام بر روي سايت يوتيوب انجام مي گيرد.

پانه‌تا ديروز اذعان كرده بود حتي در همين لحظه، امريكا با حملات سایبری به نهادهاي مالي و بانك ها مواجه است.

وي افزود: آمريكا روزانه با صد هزار حمله مواجه است و در حال حاضر هكرها در حال پيشرفته كردن امكاناتشان براي تعقيب ما بر روي شبكه ها اعم از شبكه برق، مؤسسات مالي و نهادهاي حكومتي هستند تا كشور را به طور عملي فلج كنند.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها