بشار الجعفری: سوریه، ادلب را پس خواهد گرفت

بشار الجعفری: سوریه، ادلب را پس خواهد گرفت
شنبه 5 آبان 1397 - 09:58

نماینده سوریه در سازمان ملل ضمن انتقاد از «جنایات ائتلاف آمریکا» در این کشور گفت، سوریه با 96 نامه رسمی، شورای امنیت را در جریان جنایات وحشتناکی قرار داد که این ائتلاف غیر قانونی در حق غیر نظامیان سوریه مرتکب می‌شود.

العالم - سوریه

«بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد که ادلب بخش ارزشمندی از سوریه است و دمشق قصد دارد مجددا آن را تحت حاکمیت خود قرار دهد.

الجعفری تصریح کرد که هر گاه حکومت سوریه زمان را مناسب ببیند، ادلب را تحت حاکمیت خود در خواهد آورد و اجازه نخواهد داد که این منطقه به پناهگاه جدید تروریست‌ها بدل شود.

وی با انتقاد از استانداردهای دوگانه برخی کشورهای غربی در برخورد با رخدادهای ادلب و حلب، اظهار داشت که این کشورها در برابر حملات خمپاره‌ای تروریستها در چهارشنبه گذشته به غیرنظامیان حلب هیچ اقدامی انجام ندادند و اظهار نظری «نه از استفان دی میستورا فرستاده ویژه [سازمان ملل در سوریه] شنیدیم، نه از دبیر کل [این سازمان] و نه از اعضای شورای امنیت».

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از الجعفری گزارش داد که 30 هزار تروریست خارجی در ادلب حضور دارند و دو روز پیش حلب را بمباران کردند، و در واقع این نقض توافق روسیه و ترکیه (توافق ادلب) به شمار می‌رود.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ادامه داد: «آری ادلب را پس خواهیم گرفت... من گفتم زمانی که دولت زمان را مناسب بداند، حاکمیت خود را بر ادلب برقرار خواهیم کرد.. این سخن یعنی اینکه زمانی که مطمئن شویم اقدام سیاسی و دیپلماتیک در بازگرداندن این بخش گرانبها از خاکمان به حاکمیت ملی [ما] ناکام مانده باشد».

وی در ادامه ضمن انتقاد از جنایات ائتلاف آمریکا که اخیرا 62 غیر نظامی را در جنوب شرق دیرالزور از پای درآورد، اعلام کرد که سوریه با 96 نامه رسمی، شورای امنیت را در جریان «جنایات وحشتناکی قرار داد که این ائتلاف غیر قانونی در حق غیر نظامیان سوریه مرتکب می‌شود؛ زیرا آن (ائتلاف آمریکا) همه چیز به جز گروههای تروریستی را هدف قرار می‌دهد.

الجعفری با اشاره به توطئه برخی کشورها علیه سوریه در این هفت سال که در طول تاریخ بی‌سابقه بود، اظهار داشت که طرحهای این دشمنان برای سوریه اذیت کننده بود، ولی «در برابر اصرار و ایستادگی ملت ما مانند لانه عنکبوت سست بود».

این مسئول سوری در پایان خاطر نشان کرد که تشکیل کمیته بررسی قانون اساسی که نماینده ملت سوریه باشد، یکی از راههای برون رفت از بحران است؛ لذا دمشق مذاکرات اخیر مسئولان سوری با دبیر کل سازمان ملل و دی میستورا را سرآغاز فعالیتی می‌داند که بیانگر همکاری مثبت دمشق با فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها