نقشه جديد غرب براي حضور در مرز سوريه و اردن

نقشه جديد غرب براي حضور در مرز سوريه و اردن
دوشنبه 1 آبان 1391 - 19:22

يك تحليل گر سياسي اردني ، ادعاي اردن درباره كشف توطئه اي تروريستي از سوي سازمان القاعده در مرزهاي سوريه را در راستاي توجيه سازمان هاي اطلاعاتي غرب براي حضور در اين منطقه دانست.

"حميدي عبدالله" روز دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: براي همه روشن است كه سازمان القاعده با سازمان هاي اطلاعاتي غرب در ارتباط است و سازمان هاي غربي آنها را پرورانده و آموزش داده اند و در هر منطقه اي كه براي حضور در آن نيازمند توجيه باشند، از القاعده استفاده مي كنند. 

وي افزود: راهبرد غرب و رژيم صهيونيستي در شرايط كنوني در خصوص مناطق اطراف فلسطين، ايجاد هرج و مرج و ضربه زدن به وحدت ملي به ويژه در مناطق اطراف فلسطين است كه از نظر آن ها زمينه اي مناسب براي بر هم زدن معادلات منطقه به نفع آن ها به شمار مي رود. 
اين تحليل گر سياسي ادامه داد: كشورهاي غربي به دنبال گسترش حضور خود در منطقه و به ويژه در اردن هستند زيرا اردن از مرز مشترك با سوريه برخوردار است و از اين نظر براي غرب اهميتي راهبردي دارد. 
وي همچنين خاطر نشان كرد: اردن با عراق نيز مرز مشترك دارد و عراق در پي بازسازي راهبردهاي منطقه است. از سوي ديگر اردن با رژيم اشغالگر هم مرز مشترك دارد و تامين امنيت اين رژيم يكي از دغدغه هاي غرب است به همين سبب اردن از اهميت به سزايي براي آنها برخوردار است و بروز انتقادات مردمي در اين كشور، غرب را در باره سرنوشت رژيم حاكم اردن  بيمناك كرده است. 
عبدالله گفت: كشورهاي غربي مي خواهند با قدرت تمام در اردن حضور داشته باشند و به همين سبب سازمان القاعده با ايفاي نقش مخصوص به خود، حتي زمينه درخواست دولت اردن براي حمايت مستقيم غرب از امان را فراهم مي كند. 
22-17:4426

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها