درخواست کمک یک میلیارد دلاری مصر از الجزایر

درخواست کمک یک میلیارد دلاری مصر از الجزایر
سه شنبه 2 آبان 1391 - 05:45

دولت مرسي دست نياز دراز کرده و به هر دري مي‌زند تا پول جمع کند، او تاکنون براي رسيدن به پول نه حاضر شده قرارداد کمپ ديويد را لغو کند و نه خواسته تا از تعظيم در برابر شيوخ نفتي کوتاه بيايد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم؛ دولت مرسی که با مشکلات عدیده اقتصادی رو به رو است و همه وعده‌های کشورهای عربی مانند عربستان، قطر و امارات برای پرداخت میلیاردها دلار کمک و سرمایه‌گذاری در این کشور تاکنون وعده تو خالی بوده، اکنون سراغ الجزایر رفته تا از این کشور کمک دریافت کند.

بر اساس این گزارش؛ روزنامه الجزایری الشروق گزارش داد که در سفر هشام قندیل نخست وزیر مصر به الجزایر موضوع درخواست کمک یک میلیارد دلاری قاهره از الجزیره مطرح خواهد شد، پولی که مشخص نیست الجزایری‌ها در هنگامه مشکلات عدیده اقتصادی توان پرداخت آن را دارند، یا نه.

این روزنامه به نقل از منابع اقتصادی الجزایر در گزارشی نوشت که گفت وگو در خصوص صادرات برخی از کالاها، مواد معدنی و انرژی مانند گاز به مصر یکی دیگر از محورهای مورد مذاکره هیات اقتصادی مصر با مقام‌های الجزایری خواهد بود.

به نوشته این روزنامه، در حال حاضر الجزایر با داشتن بیش از 188 میلیارد دلار ذخیره ارزی، حدود پنج میلیارد دلار نیز به عنوان وام در اختیار صندوق بین‌المللی پول قرار داده است؛ اما با وجود این ذخیره مناسب الجزایر خیلی با احتیاط هزینه می‌کند تا مبادا دچار کمبود بودجه شود.

سفر نخست وزیر و هفت وزیر از کابینه دولت این کشور به الجزایر به عنوان اولین سفر یک هیات عالی رتبه مصری پس از وقوع انقلاب محسوب می شود و می‌توان گفت که برای نخستین بار است که یک مقام مصری در یک سفر اقتصادی راهی یکی از کشورهای آفریقایی می‌شود.

این اولین سفر مقام های عالی رتبه مصری به الجزایر پس از اختلافات پیش آمده در روابط دو کشور در پی مسابقه تیم های ملی فوتبال مصر و الجزایر در سال 2009 میلادی در سودان (1389) در دوران ریاست جمهوری حسنی مبارک است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها