مخالفان رژیم بحرین:

محاصره "العکر"،تروریسم دولتی است

محاصره
سه شنبه 2 آبان 1391 - 06:37

"خالد آل خليفه" وزير دادگستري و اوقاف بحرين در حالي رايزني باگروه هاي سياسي مخالف رژيم، به منظور اطلاع از موضع آنها در قبال مذاكرات قريب الوقوع را آغاز کرده است که، روستاي العكر وارد پنجمين روز محاصره توسط نيروهاي امنيتي شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نيروهاي امنيتي بحرين از پنج شنبه گذشته منطقه العكر را محاصره كردند  و آن را امري ضروري براي امنيت کشور و رژيم دانستند؛ اما مخالفان رژيم اين محاصره را، مجازات گروهي، تروريسم دولتی واقدام  امنيتي علیه شهروندان می دانند.

گروه هاي مخالف رژيم بحرين با صدور بيانيه اي خواستار شكستن محاصره منطقه العکر با استفاده از روش هاي مسالمت آميز  شدند.

این گروه ها از مردم خواستند، در نشستي شرکت کنند که هیئتي از رهبران جمعيت هاي مخالف، شخصيت هاي سياسي و حقوقي و حرفه اي ، در خصوص منطقه محاصره شده العكر برگزار خواهند كرد.

در این بیانیه آمده است که نيروهاي رژيم، محاصره ساكنان منطقه العكر را تشديد  كرده اند و از خروج ساکنان منطقه و ورود خودروهاي حامل مواد غذايي، وسائل ضروري، خودروهاي امدادی و حتی خودروهاي ویژه جمع آوري زباله به اين منطقه جلوگيري مي كنند.

از سوي ديگر گروه هاي سياسي مخالف از جمله الوفاق، وعد ، الوحدوي ،التجمع و الاخاء ، محتواي مبهم  نشست هاي  وزير دادگستري و اوقاف  بحرين با نمايندگان جمعيت هاي مخالف سياسي را زير سئوال بردند.

اين گروه ها تاكيد كردند: هرگونه مذاكره جدي مستلزم توافق گروه هايي است كه قرار است در آن مذاكره حضور یابند.

گروه هاي مخالف رژیم بحرین اعلام کردند، مذاكره موفقيت آميز مستلزم توافق های شفاف، تعیین برنامه اي دقیق با جدول زماني مشخص براي اجراي نتايج مذاكرات و انتخاب طرف یا مرجعی بی طرف است كه مسئول اجراي نتایج مذاکرات باشد.

  <AMB>

پربیننده ترین خبرها