جدال سعودی‌ها درباره زنانه شدن طلافروشی‌ها

جدال سعودی‌ها درباره زنانه شدن طلافروشی‌ها
سه شنبه 2 آبان 1391 - 18:24

كميته ملي فلزات و سنگ‌هاي قيمتي عربستان تاكيد كرد كه با تصميم وزارت كار سعودي براي زنانه كردن طلافروشي ها مقابله خواهد كرد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، " كريم العنزي " رئيس كميته ملي فلزات و سنگ هاي قيمتي عربستان تاكيد كرد: اين كميته، از هر راه و شيوه اي براي مقابله با تصميم وزارت كشور جهت زنانه كردن طلافروشي ها استفاده خواهد كرد.

رئيس كميته ملي فلزات و سنگ هاي قيمتي عربستان، با اشاره به بهانه وزارت كار براي اين اقدام كه " حل مشكل بيكاري زنان عربستاني " اعلام شده است، گفت: از نظر ما اين مساله نه تنها مشكل را حل نخواهد كرد، بلكه مشكلات ديگري را سبب خواهد شد.

العنزي خاطر نشان كرد: تاكنون در هيچ كشوري سابقه نداشته است كه تجارت طلا فقط به زنان منحصر شود، يا براي حل مشكل بيكاري زنان، طلافروشي ها را منحصر به زنان كنند، آن هم زناني كه در اين كار هيچ تجربه اي ندارند.

" كريم العنزي " تصميم وزارت كار عربستان براي زنانه كردن طلافروشي را از نظر عملي و اجتماعي داراي پيامدهايي منفي براي فروشندگان و طلافروشي ها ارزيابي كرد و گفت: در صورت بروز خطرهاي احتمالي نظير سرقت، كه اكثر طلافروشي ها در همه كشورهاي جهان با آن مواجه می شوند، زن به سبب ضعف جسمي قادر به مقابله با اين خطر نخواهد بود.

جدال برای زنانه شدن طلافروشی ها در عربستان درحالی است که طرح قبلی در این کشور برای استخدام زنان در فروشگاه های لباس زیر زنانه با مخالفت بسیاری از مفتی‌ها و شخصیتهای وهابی مواجه شده بود؛ چرا که طبق ادعای آنها کار زنان برخلاف شرع و حرام است!.

26



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها