نگراني غرب از اصلاحات در سوريه

نگراني غرب از اصلاحات در سوريه
پنج‌شنبه 4 آبان 1391 - 07:10

العالم - نماينده مجلس مردم سوريه گفت كه غرب از زمان آغاز بحران از اجراي اصلاحات در سوريه ناراحت بود و در آن شك وترديد ايجاد كرد تا تحرك نظامي را آغاز شود.

" شريف شحاده " روز پنجشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم با اشاره به اينكه غرب از همه ابزارهاي خود در سوريه استفاده كرده اما موفق نشده است، افزود : انها اكنون كار جستجو درباره راه حل سياسي را آغاز كرده اند و ملت سوريه درك مي كند كه حوادث كنوني يك نقشه برنامه ريزي شده براي ويراني همه جانبه كشورشان است.

وي افزود: دولت سوريه از زمان شروع بحران در مسير يافتن راه حل مسالمت آميز و منطقه و عقلاني حركت مي كرد و بشار اسد مجموعه اي از اصلاحات سياسي و اقتصادي اجتماعي آغاز كرد.

شحاده گفت : برنامه رئيس جمهوري سوريه با اين نگرش انجام شد كه اصلاحات لازم است و هركشوري براي بهبود امور اجراي تغييرات و اصلاح امور را در دستور كار خود قرار مي دهد.

وي با اشاره به اينكه غرب از اصلاحات در سوريه ناراحت بود و برخي كشورهاي عربي نيز دنبال روي غرب در اين زمينه بودند، افزود  : زماني كه بشار اسد رئيس جمهوري سوريه مجموعه اصلاحات را اعلام كرد؛ آنها در اين اصلاحات شك و ترديد ايجاد كردند و تحرك نظامي از همان لحظات نخست به علت اين شك و ترديد آغاز شد.

 


نماينده مجلس سوریه گفت : اكنون كشورهاي حامي افراد مسلح در سوريه دريافته اند كه اقدام نظامي براي همگان هولناك و وحشتناك است لذا جستجو درباره يافتن راه حل سياسي را آغاز كردند.

شحاده تصريح كرد: تركيه از روابط بسيار خوب  سياسي ، اقتصادي و اجتماعي با سوريه برخوردار بود؛ اما امروز زيان هاي آنكارا از تيرگي روابط با دمشق به بيش از دو ميليارد دلار رسيده و مسائل سياسي داخلي نيز باعث دولت اردوغان شده است؛ به همين دليل اكنون رو به سوي ايران كرده و بدنبال يافتن راه حل است.

وي افزود: غرب همه ابزارهاي خود از محاصره سياسي  و اقتصادي و رسانه اي گرفته تا حمايت مالي و رسانه اي از افراد مسلح را در طول يك سال و هشت ماه اخير عليه سوريه بكار برد؛ اما به نتيجه اي نرسيد و برعكس ملت سوريه كاملا متقاعد شده است كه حوادث كنوني براي سرنگوني نظام نيست بلكه از بين بردن كل كشور است و اين حوادث براي از بين بردن ساختار سياسي و اجتماعي و ايجاد هرج و مرجي است كه آمريكا بدنبال آن است.

نماينده مجلس مردم سوريه گفت: ملت درك مي كند كه نقشه اي برنامه ريزي شده براي ويران كردن سياسي ، اقتصادي، فرهنگي و جمعيتي و تقسيم اين كشور وجود دارد و در آنها نفرتي از گروههاي مسلح يا راه حل نظامي ايجاد شده است.
AM - 24 - 18:25

پربیننده ترین خبرها