دولت سعودی شاهزاده عبدالعزیز بن فهد را آزاد کرد

دولت سعودی شاهزاده عبدالعزیز بن فهد را آزاد کرد
چهارشنبه 16 آبان 1397 - 09:18

دولت سعودی که همچنان به دلیل دخالت در ربودن و قتل 'جمال خاشقچی' روزنامه نگار مخالف ولیعهد این کشور تحت فشار جامعه جهانی و افکار عمومی داخل کشور قرار دارد ، 'عبدالعزیز بن فهد ' یکی دیگر از شاهزاده های زندانی را بعد از 14 ماه آزاد کرد.

العالم- عربستان سعودی 

 کاربران شبکه اجتماعی توئیتر، عکس هایی از عبدالعزیز بن فهد را منتشر کردند که در کنار محمد و سلطان دو برادر خود حضور دارد.
همچنین یک ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی عبدالعزیز بن فهد را در کنار دو دختر خردسالش نشان می دهد.
عبدالعزیز بن فهد سپتامبر سال گذشته میلادی بعد از آنکه در توئیتی نوشت :عازم حج هستم و اگر به حج نرفتم بدانید که کشته شده ام ، بازداشت شد. گرچه او در توئیت دیگری نوشت که حساب کاربری اش هک شده بود اما نیروهای امنیتی او را دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال دادند.
این شاهزاده سعودی پیشتر هم با حمله به 'محمد بن زاید' ولیعهد ابوظبی و از متحدین محمد بن سلمان ولیعهد عربستان ، او را به خیانت و محاربه با خدا متهم کرده و گفته بود که ولیعهد ابوظبی با دامن زدن به فتنه در کشتن مسلمانان دخالت دارد . او از بن زاید خواسته بود تا توبه کند .
کاربران فضای مجازی که واکنش زیادی به این اقدام دولت سعودی در آزادی شاهزاده عبدالعزیز نشان داده اند خواستار آزادی سایر دستگیر شدگان این کشور اعم از دانشگاهیان و روحانیونی شدند که با دستور محمد بن سلمان ماههاست بدون اتهام مشخصی در زندان به سر می برند.
'مجتهد' کاربر توئیتری که عموما مطالب دست اولی از پشت پرده خاندان سلطنتی منتشر می کند هفته گذشته خبر داد که بن سلمان برای کاستن از فشارهای ناشی از دخالت در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار ناراضی این کشور تصمیم دارد همه زندانیانی که طی یک سال گذشته بازداشت شده اند را آزاد کند.
اقدام به آزادی عبدالعزیز بن فهد در حالی است که دولت سعودی هفته گذشته هم ' خالد بن طلال ' یکی دیگر از شاهزاده هایی که سال گذشته دستگیر کرده بود را آزاد کرد.
کاهش اعتماد عمومی به سران سعودی موجب شده است که آنان برای ممانعت از دست رفتن این سرمایه به حضور در میان مردم و سفرهای داخلی روی آورند.
در این خصوص سلمان بن عبدالعزیز در اقدامی نادر راهی استان 'القصیم ' شد و دستور داد تمامی زندانی که به دلیل ناتوانی از بدهی خود در زندان به سر می برند ، آزاد شوند.
محمد بن سلمان هم به بیمارستانی رفت که نظامیان سعودی جنگ یمن در آن بستری بودند و با سربازانی که در این بیمارستان بودند عکس و فیلم گرفت .
جمال خاشقچی روزنامه نگار ناراضی سعودی دوم اکتبر (10 مهر) بعد از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. رژیم سعودی بعد از 18 روز سکوت و تکذیب بالاخره تحت فشارهای جامعه جهانی تایید کرد که او در کنسولگری این کشور به قتل رسیده است.
روزنامه واشنگتن پست با افشای جزئیات تازه ای از پرونده 'جمال خاشقچی' نوشت: چند روز پس از ناپدید شدن وی، محمدبن سلمان ولیعهد سعودی در تماس تلفنی با دو مقام آمریکایی این روزنامه نگار را یک اسلامگرای خطرناک توصیف کرده بود.
به نوشته واشنگتن پست، قبل از آنکه عربستان به قتل خاشقچی اعتراف کند بن سلمان در تماسی تلفنی با «جرد کوشنر» داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا خواسته بود تا اتحاد آمریکا و عربستان را حفظ کنند. وی همچنین گفته بود که خاشقچی عضو اخوان المسلمین است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها