فعال حقوقي بريتانيايي:

محاصره العكر سند فاشيستي بودن آل خليفه

محاصره العكر سند فاشيستي بودن آل خليفه
جمعه 5 آبان 1391 - 18:20

لندن (العالم)- رئيس كميته مبارزه با شكنجه در بحرين، شكنجه دسته جمعي ساكنان منطقه "العكر" بحرين توسط آل خليفه را محكوم و محاصره مردم اين منطقه را سند فاشيستي بودن رژيم توصيف كرد.

"رودني شكسپير" فعال حقوقي بريتانيايي روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم خاطرنشان كرد: آل خليفه براي شكنجه مردم بي گناه بحرين بويژه ساكنان منطقه العكر به ابزاري متوسل شده است كه رژيم صهيونيستي از آن در سرزمين هاي اشغالي بويژه در نوار غزه استفاده مي كند؛ و بدون ترديد رژيمي كه به چنين ابرازي براي برخورد با شهروندان متوسل شود، فاشيست است. 

وي افزود: درسايه سياست هاي رژيم حمد بن عيسي آل خليفه ، پادشاه بحرين، هرگز عدالت در اين كشور اجرا نمي شود زيرا اين رژيم به مجازات دسته جمعي شهروندان بحريني مي پردازد اما در عين حال متجاوزان و آمران به خشونت در حق مردم بي گناه را به حال خود رها كرده است. 
شكسپير درباره حضور نيروهاي سپر جزيره در بحرين گفت: رژيم عربستان سعودي با اين اقدام در عمل بحرين را اشغال كرده است و دو رژيم عربستان و بحرين به علت سلطنتي و ديكتاتور بودن بايد سرنگون شوند.
فعال حقوقي بريتانيايي و رئيس كميته مبارزه با شكنجه در بحرين اظهار داشت: رژيم آل خليفه به علت نقض آشكار حقوق بشر،  محاصره غير قانوني منطقه العكر و ارتكاب جناياتي چون جنايات نازي ها، در حق شهروندان بي گناه بحرين، روزي در دادگاه بين المللي محاكمه خواهد شد.
از سوي ديگر "هشام الصباغ" فعال سياسي بحريني به شبكه العالم گفت: رژيم بحرين با عوام فريبي و تبليغات ظالمانه خود مي خواهد وانمود كند كه انقلاب مردم پايان يافته است و تنها هر از گاهي اقداماتي خشونت آميز در كشور صورت مي گيرد.
الصباغ درباره محاصره العكر اظهار داشت: تنها برخي مسيرهاي فرعي اين منطقه گشوده شده است؛ مراكز ايست و بازرسي اطراف اين منطقه به قوت خود باقي است، به افراد غير بومي اجازه ورود به اين منطقه داده نمي شود و ورود مواد غذايي نيز همچنان ممنوع است.
منطقه العكر هشت روز است كه در محاصره كامل نيروهاي آل خليفه قرار دارد و در اين مدت سياست مجازات دسته جمعي در حق ساكنان اين منطقه اعمال شده است.
علاوه بر اين نيروهاي امنيتي آل خليفه در اين مدت با پشتيباني نيروهاي سپر جزيره، شهرونداني را كه قصد تردد در اين منطقه داشته اند با بمب و گازهاي سمي هدف قرار داده اند.26/10- 14:10- tok

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها