ساخت دیوار نژادپرستانه جدید در الخلیل

ساخت دیوار نژادپرستانه جدید در الخلیل
يکشنبه 7 آبان 1391 - 09:30

الخليل / العالم- نماينده جنبش حماس در مجلس قانونگذاري فلسطين از ساخت ديوار نژادپرستانه جديد در کرانه باختري خبر داد.

"حاتم قفیشه" روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: رژیم اشغالگر ساخت دیوار نژادپرستانه جدیدی را در منطقه تحت سلطه خود در شهر "الخلیل" در کرانه باختری آغاز کرده است، که این امر فشارها و مشکلات بیشتری را برای فلسطینیان در آن منطقه ایجاد می کند.

قفیشه خاطرنشان کرد: منطقه جنوبی الخلیل موسوم به "اچ 2" از سالها قبل با ایجاد مناطق صهیونیست نشین تجزیه شده است؛ به صورتی که ساکنان آن نمی توانند بدون اجازه قبلی اشغالگران، به دیدار با خویشاوندان خود در مناطق نزدیک بروند.

قفیشه با اشاره به ادامه نقض حقوق شهروندان فلسطینی و تصرف املاک و دارایی‌های آنها، تأکید کرد: اشغالگران حدود یک ماه قبل فرمان تخریب 33 منزل را نزدیک حرم ابراهیمی صادر کردند، تا جاده ای جدید برای شهرک نشینان جهت رسیدن آنها به این مکان مقدس مسلمانان ساخته شود.

دیوار نژادپرستانه جدید صهیونیستها در الخلیل، دیواری فلزی با طول یک و نیم متر است که روی پایه های سیمانی جهت محاصره فلسطینی ها در الخلیل ساخته شده است.

بر اساس گزارش دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل متحد، به دلیل محدودیت های بسیار زیادی که برای ساکنان این مناطق ایجاد شده، آنها مجبور هستند مدت زمان بسیار زیادی را برای رسیدن به خدمات مورد نیاز از راه های فرعی طی کنند.


Mal-27-17:50



پربیننده ترین خبرها