کوثری: هواپیماهای صهیونیستها به ایران نمی‌رسند

کوثری: هواپیماهای صهیونیستها به ایران نمی‌رسند
يکشنبه 7 آبان 1391 - 15:55

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوري اسلامي، حمله رژيم اشغالگر به سودان را نشانه ضعف اين رژيم دانست و تأکيد کرد، صهيونيستها اگر با اين عمليات مي خواهند بگويند توان پرواز تا مسافت هاي طولاني مثل سودان و ايران را دارند، يقين بدانند كه قبل از رسيدن به ايران، سرنگون مي شوند.

"اسماعیل کوثری" عصر یکشنبه در مصاحبه با شبکه العالم، درباره حمله اخير جنگنده هاي رژيم اشغالگر به سودان گفت: اين اقدام نشان دهنده ناكارآمد بودن سازمان ملل است زيرا اگر سازمان ملل واقعا نقش آفريني كند، جلوي اين تجاوزات را مي گيرد.

وي با طرح اين سوال كه رژيم اشغالگر بر چه اساس و منطقي به كارخانه ای در سودان حمله کرده، اظهار داشت: اين حمله و تجاوز با اين ادعا كه درآن جا چند ايراني هستند، تجاوزي آشكار است؛ زيرا سودان كشوري مستقل است.

حمله به سودان به ضرر رژیم اشغالگر بود

کوثری در پاسخ به این سئوال که آیا حمله رژیم اشغالگر به سودان پیامی تهدیدآمیز برای ایران بود، اظهار داشت: خير، صهیونیستها چنین جرأتی را ندارند؛ به نظر من چون صهیونیست‌ها زورشان به حزب الله و حتي مردم غزه نمي رسد، جايي مانند سودان را بمباران مي كنند كه بگويند قدرت دارند؛ ولی اين اقدام بدترين پیامد را برای رژیم اشغالگر دارد، زیرا نشانه اوج ضعف این رژیم است.

پاسخ ایران به تهدیدها عملی است

کوثری تأکید کرد: صهیونیستها بايد بدانند چنين اقداماتي به ضررشان است، و اگر با انجام چنين عملياتي مي خواهند بگويند توان پرواز تا مسافت هاي طولاني مثل سودان و ايران را دارند، يقين بدانند كه قبل از رسيدن به ايران، آنها را سرنگون خواهيم كرد.

کوثری همچنین با تأکید براینکه صهیونیستها جرأت تهدید ایران را ندارند، ادامه داد: اگر سودان فقط يك اعتراض مي كند، ما عملا پاسخ خواهيم داد و منتظر رسيدگي سازمان ملل نخواهيم ماند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمريكا و انگليس بايد به خاطر حمايت هاي خود از رژیم اشغالگر پاسخ دهند، خاطرنشان کرد: کسانی که دستور بمباران اين كارخانه را داده اند بايد دادگاهي شوند.

کوثری با تأکید بر اینکه داد و ستد و تجارت بین کشورها مسأله ای عادی است، تأکید کرد: آمريكا هم سالانه مقادير زيادي اسلحه وكارخانه و تجهيزات به ساير كشورها مي فروشد؛ بنابراین فروش تکنولوژی و فناوری به معنای آن نیست كه مهندسان ايراني هم آنجا بوده اند.

کشورهای غیرمتعهد حمله به سودان را محکوم کنند

وی حمله رژیم اشغالگر به کشور سودان را تجاوزی آشکار دانست و اظهار داشت: حتي اگر فرض کنیم چند مهندس ايراني آنجا باشند، این نمی تواند بهانه ای برای حمله به کشور مستقلی مانند سودان باشد. کشورهای غیر متعهد بايد به سازمان ملل در خصوص تجاوزات آشكار رژيم اشغالگر اعتراض كنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که آیا حمله به سودان اقدامی جهت اعاده حيثيت به رژیم صهیونیستی پس از نفوذ پهپاد حزب الله به اراضی اشغالی بوده؛ گفت: صهیونیستها اين اقدام را براي تظاهر به قدرت انجام داده اند؛ درحالي كه دقيقا نشانه ضعف آنها است.

حمله به سودان برای روحیه دادن به شهرک نشینان

کوثری تأکید کرد: صهیونیستها به كشوري حمله کردند كه از آمادگی قبلی برای مقابله با چنین حملاتی برخوردار نیست، و پدافند هوایی ندارد.

کوثری هدف صهیونیستها از حمله به سودان را روحيه دادن به نیروهای خود و پر کردن خلا ناشي از شكست‌هاي پي درپي در برابر مقاومت دانست و گفت: رژيم اشغالگر اگر واقعا قدرت داشت از قبل تدابيري مي انديشيد كه مانع از پروازهواپيماي بدون خلبان مقاومت لبنان در مناطق ممنوعه مي شد.



پربیننده ترین خبرها