تهران همواره درمسیر ثبات منطقه درکنار دمشق است

تهران همواره درمسیر ثبات منطقه درکنار دمشق است
سه شنبه 22 آبان 1397 - 12:47

نایب رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه گفت: جمهوری اسلامی حامی دمشق در مقابله با تروریسم بوده و در مسیر کمک به امنیت و ثبات منطقه همواره در کنار این کشور خواهد بود.

العالم- ایران/ سیاسی 

حجت الاسلام و المسلمین «احمد سالک کاشانی» امروز- سه شنبه- در دیدار «محمد حسین راغب الحسین» نایب رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری عربی سوریه ـ ایران با تبیین تحولات سیاسی و شرایط منطقه افزود: دستاوردهای میدانی و سیاسی سوریه در مقابل جریان تکفیری و تروریست‌ها نشان از همت بالای مردم و دولت این کشور دارد.
وی به نقش با اهمیت ارتش، مردم و رهبری سوریه در مبارزه با تروریست ها اشاره کرد و ادامه داد: با حضور میدانی ارتش، مردم و رهنمودهای رهبری سوریه، تروریست ها و جریان تفکیری از دست‌اندازی و ادامه جنایت در این کشور ناکام ماندند و پیروزی ارتش سوریه در مقابل تروریست ها کمک شایانی به ثبات و امنیت منطقه کرده است.
نایب رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سوریه در ادامه به نقش ایران در منطقه بویژه در دمشق اشاره و خاطرنشان کرد: ایران حامی سوریه در مقابله با تروریسم بوده و در مسیر کمک به امنیت و ثبات منطقه همواره در کنار این کشور خواهد بود.
سالک، سفر هیأت گروه دوستی پارلمانی سوریه به تهران، همکاری‌های پارلمانی و دیدارهای متقابل گروه های دوستی دو کشور را مهم خواند و از گسترش مراودات دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی استقبال کرد.
وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی از هرگونه فعالیت در راستای توسعه و گسترش مناسبات با سوریه استقبال و حمایت می‌کند و سفر گروه های دوستی پارلمانی دو کشور در تقویت مناسبات و ارتقاء تعاملات فی مابین حایز اهمیت است.

** حمایت های ایران در سرکوب فتنه تروریست ها در سوریه نقش اساسی داشت
نایب رییس گروه دوستی پارلمانی سوریه ـ ایران نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت دولت و ملت ایران از جمهوری عربی سوریه گفت: حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران در سرکوب فتنه تروریست ها در سوریه نقش اساسی ایفا کرده است.
راغب الحسین به شکست جریان تکفیری ـ تروریستی در سوریه اشاره کرد و افزود: مردم و رهبری این کشور هیچگاه نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران در کمک به سوریه و مبارزه با تروریسم را فراموش نخواهند کرد.
همچنین عدنان حسن محمود سفیر جمهوری عربی سوریه در تهران در این دیدار گفت: با توجه به توطئه دشمنان در شرایط فعلی، اتحاد کشورهای اسلامی برای منزوی کردن رژیم غاصب صهیونیستی ضروری است.
به گزارش ایرنا، هیات پارلمانی 15 نفره سوریه بامداد دوشنبه به ریاست محمد حسین راغب الحسین نایب رییس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی وارد تهران شد.

پربیننده ترین خبرها