توفان سندی روزگار آمریکایی‌ها را سیاه کرد

توفان سندی روزگار آمریکایی‌ها را سیاه کرد
سه شنبه 9 آبان 1391 - 04:22

توفان سندي بر سر راه خود هيچ چيز سالمي را بر جاي نگذاشته است، توفاني که در نوع خود بي‌سابقه است و باران‌هاي سيل‌آساي ناشي از اين توفان مزيد بر علت شده تا کمک‌رساني به آسيب ديدگان را مشکل کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از منابع خبری؛ در حالی که تلاش‌ها برای کم کردن آسیب‌های ناشی از این توفان همچنان ادامه دارد، تلفات آن در آمریکا از رقم پنج نفر گذشت و همچنان مراکز شهری و جمعیتی شرق این کشور را در تعطیلی کامل برده است.

این ابر توفان با با بادهایی به سرعت 130 کیلومتر در ساعت و باران‌هایی که در لحظه‌ای سیل به راه می‌اندازد، با رسیدن به سواحل آمریکا به شدت تقویت شده و احتمال کشیده شدن آن به مناطق جنوب شرقی کانادا و عمق آمریکا نیز وجود دارد و اثرات آن تنها شامل ایالت‌های شرقی این کشور نیست.

 

نیویورک همچنان تعطیل است

قلب اقتصادی آمریکا بر اثر توفان سندی همچنان تعطیل است. در شهر نیویورک و در جزیره منهتن، از ۳۷۵ هزار نفر از مردم خواسته شده تا خانه هایشان را ترک کنند، رودخانه‌های اطراف منهتن، طغیان کرده و خیابان‌ها خود به رودخانه تبدیل شده‌اند.

گفته می‌شود مهمترین شرکت تامین انرژی نیویورک، برق حدود شش هزار و پانصد نفر از مشترکان را قطع کرده تا توفان آسیب بیشتری به مردم وارد نکند. سازمان ملل متحد، وال استریت و بورس نیویورک اعلام کرده‌اند که در روز سه شنبه تعطیل هستند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و میت رامنی رقیب او در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری آمریکا هر دو سفرهای انتخاباتی خود را متوقف کرده‌اند و هر یک از آنها تلاش دارند تا از این توفان سهمگین در راستای تبلیغات خود بهره‌برداری کنند، مساله‌ای که به نظر می‌رسد چندان مورد رضایت شهروندان آمریکایی نباشد.

در حالی که طوفان سندی شب دوشنبه به وقت نیویورک به حداکثر شدت خود رسید، انتظار می رود تعداد کشته های ناشی از آن افزایش یابد.

ظهر دوشنبه به وقت محلی باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا خطاب به مردم این کشور به ویژه ساکنان شرقی آن هشدار داد که خطرات توفان سندی را جدی بگیرند و به توصیه های مسوولان شهری توجه کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها