روحاني عربستاني جنجگويان را از رفتن به سوريه منع كرد

روحاني عربستاني جنجگويان را از رفتن به سوريه منع كرد
سه شنبه 9 آبان 1391 - 10:45

سلمان العوده از چهره هاي بارز جريان اسلامگراي "الصحوه" عربستان، جوانان مسلمان را نصيحت كرد كه از جنگيدن در سوريه خودداري كنند تا نظام اين كشور "بهانه" جنگيدن با تروريستهايي كه از خارج وارد سوريه شده اند، را نداشته باشد.

به گزارش سه شنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، وي در پايگاه اينترنتي شخصي خود نوشت: مهاجرت جوانان از ليبي، يمن، عربستان، عراق و مصر براي جنگيدن با نظام سوريه، بحران اين كشور را تشديد و بحران افغانستان را تكرار خواهد كرد. به همين دليل سوريه را به مردم اين كشور واگذار كنيد چون آنها كمبود شجاعت يا افراد ندارند.

به گفته العوده، آنها به مردان بيشتري نياز ندارند بلكه حمايت از آنها بايد با پول و اسلحه باشد. وجود تعداد كمي از برادران در سوريه روند نبرد را تغيير نخواهد داد.
وي ادامه داد: وجود مبارزان عرب در سوريه، ممكن است كشورهاي عربي و اروپايي را وادار به خودداري از حمايت از ملت سوريه در نبرد با بشار اسد، رييس جمهور سوريه، و رژيمش بكند. اين رژيم جنگ خود را ضد دشمنان و تروريست ها كه به سوريه نفوذ كرده اند، مي داند.العوده گفته است كه از جنگ داخلي در سوريه نمي هراسد و خواستار اتحاد سياسي و نظامي گروه هاي مخالف يا حداقل عدم اختلاف آنها شد.
وي افزود: رژيمها ما را از جنگ داخلي مي ترسانند همچنان كه در ليبي و مصر اين كار را كردند اما اگر وضع موجود به مدتي طولاني ادامه يابد مشكلي براي همه منطقه ايجاد خواهد شد.
سلمان العوده از چهره هاي بارز جريان اسلامگراي "الصحوه" عربستان در حالي عليه نظام سوريه داد سخن سر مي دهد كه دمشق يكي از حلقه هاي مقاومت ضد رژيم صهيونيستي است. همچنين سكوت وي در برابر ظلم آل سعود و حكومت ديكتاتوري حاكم بر عربستان كه از همپيمانان آمريكا در منطقه و حامي منافع واشنگتن و رژيم صهيونيستي است، شگفتي اتخاذ چنين مواضعي از سوي اين فرد كه داعيه حمايت از اسلام و مسلمانان را دارد، دو چندان مي كند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها