وزش نسيم بهار عربي در عربستان

وزش نسيم بهار عربي در عربستان
سه شنبه 9 آبان 1391 - 11:27

نويسنده و تحليلگر سياسي عربستاني جنبش هاي كنوني در كشورش را جنبشي رسانه اي، فرهنگي و سياسي مرتبط با جنبش بهار عربي در منطقه دانست.

عقل الباهلي سه شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، گزارش هاي سازمانهاي حقوق بشر بين المللي درباره حقيقت اوضاع در عربستان را ستود و آنها را نزديك به واقعيت و بدون مبالغه دانست.

وي افزود: سازمان هاي حقوق بشر به سختي به دنبال راه هايي براي ورود به عربستان و اطلاع يافتن از حقيقت اوضاع در اين كشور بودند اما امروز به آساني از طريق گروه هاي شناخته شده جوانان عربستاني كه با سازمان هاي حقوق بشر همكاري مي كنند و گزارش هايي از داخل كشور در اختيار آنها قرار مي دهند، به اطلاعات دست مي يابند.
الباهلي ادامه داد: مبارزه فعالان عربستاني در سايت هاي ارتباط اجتماعي نشان دهنده خشم از رژيم حاكم نيست بلكه نشان دهنده علاقه به اصلاح است. مقامات عربستان با اصلاحات مخالفت نكرده اند اما مشكل، تاخير در اصلاحات است.
نويسنده و تحليلگر سياسي عربستاني اظهار داشت: بسياري از تغييرات از سال 2003 در عربستان روي داده است. انتقادي كه اكنون به طور علني بيان مي كنيم پيشرفتي در آزادي بيان است كه چند سال پيش وجود نداشت.
وي با اعلام مخالفت با بازداشت معترضان مسالمت جو در عربستان گفت: بسياري از رژيم هاي محلي و منطقه اي براي بازداشتن مردم از دستيابي به خواسته هايشان چنين بازداشتهايي را انجام مي دهند.
اين نويسنده و تحليلگر سياسي عربستاني افزود: اوضاع عربستان به اين وضع نخواهد ماند چون تغيير از ضروريات پيشرفت انسان است اما مشكل در سرعت تغيير است، در نتيجه خواسته هاي فعالان و معترضان خواهان اصلاحات ادامه خواهد يافت.
Ma.21:43.29

پربیننده ترین خبرها