لاورف: روسیه وبلاروس نگران تنش دراروپا براثر حضور ناتو هستند

لاورف: روسیه وبلاروس نگران تنش دراروپا براثر حضور ناتو هستند
چهارشنبه 30 آبان 1397 - 22:52

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: روسیه و بلاروس نگران تشدید تنش ها در اروپا بر اثر افزایش حضور نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق اروپا هستند.

العالم - اروپا

«سرگئی لاوروف» روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی پایان نشست مشترک مقام های ارشد وزارت امورخارجه روسیه و بلاروس در مینسک این مطلب را بیان کرد.

وی اظهار کرد: مسکو و مینسک نگران تشدید تنش ها در اروپا بر اثر افزایش حضور و توانمندی ناتو در جناح شرقی آن و خروج آمریکا از پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد هستند. 

لاوروف افزود: در دیدار با ولادیمیر مکی همتای بلاروس خود درخصوص اوضاع سیاسی-نظامی و امنیتی اروپا و منطقه یوروآتلانتیک (آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی) گفت وگو کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: ما از تشدید تنش ها در قاره اروپا که بر اثر افزایش توانمندی نیروهای ناتو در نزدیکی مرزهای ما و قصد آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد بوجود آمده است، نگرانیم.

وی ادامه داد: بدون شک پیشروی ناتو به شرق، چالش امنیتی برای روسیه و بلاروس بوجود آورده است و نیاز به واکنش مناسب در چارچوب پیمان امنیت جمعی است. 

لاوروف همچنین گفت که مسکو و مینسک در عرصه بین المللی از جمله در حوزه امنیت اطلاعاتی، موضع مشترک و واحدی در عرصه بین المللی دارند. 

وی از جانب روسیه، از رییس جمهوری بلاروس برای حمایت و همکاری در طرح های روسی و قطعنامه هایی با موضوع امنیت اطلاعاتی، از جمله مبارزه با جرایم سایبری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد قدردانی کرد.

«ولادیمیر مکی» وزیر امور خارجه بلاروس نیز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک گفت که رویکرد مسکو و مینسک در مسائل کلیدی یکسان است. 

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها