اسرائیلی‌ها نگران دیکتاتوری لرزان اخوان در مصر !!

 اسرائیلی‌ها نگران دیکتاتوری لرزان اخوان در مصر !!
جمعه 12 آبان 1391 - 16:23

عاموس گلعاد رييس دايره سياسي و امنيتي وزارت جنگ رژيم صهيونيستي مي‌گويد كه در سايه حكومت اخوان المسلمين در مصر، يك ديكتاتوري لرزان شكل گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وي در برنامه روز جمعه استراتژيك در شهر هرتزليا در مركز فلسطين اشغالي افزود: تمايل به دمكراسي (انقلاب 25 ژانويه كه به رياست جمهوري محمد مرسي نامزد اخوان المسلمين انجاميد) باعث ايجاد نوعي ديكتاتوري شكننده در مصر شد.

گلعاد از معروفترين فرستادگان اسراييل به مصر در دوره انقلاب این کشور و هنگام حکومت شورای نظامی ادامه داد: تماسي ميان محمد مرسي و سران سياسي اسراييل و همچنين روابط سياسي ميان قاهره و تل آويو وجود ندارد، به نظر من در آينده نيز چنين امري به وقوع نخواهد پيوست و او هرگز با ما سخن نمي گويد.

به رغم آن، وي يادآور شد: بايد به هر بهايي، توافقنامه صلح اسراييل – مصر را حفظ كرد چون بسيار ارزشمندتر از به كار گيري قدرت نظامي توسط اسراييل است.

گلعاد سپس با اشاره به منازعه اسراييلي – فلسطيني تصريح كرد: دو طرف نمي توانند به توافقنامه صلح دست يابند، اما بايد گفت وگو ميان اسراييل و دولت فلسطين حفظ شود تا بتوان هماهنگي امنيتي را نيز حفظ نمود.

نگرانی صهیونیست‌ها از دیکتاتوری اخوان در حالی صورت می‌گیرد که محمد مرسی سفیر جدید کشورش در سرزمین‌های اشغالی را با یک نامه فدایت شوم به تل‌آویو فرستاد که باعث انتقادات بسیاری در میان مردم و جامعه مصر شد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها