حمله نیروهای آل خلیفه با گازهای سمی به تظاهرکنندگان در روز انتخابات

حمله نیروهای آل خلیفه با گازهای سمی به تظاهرکنندگان در روز انتخابات
شنبه 3 آذر 1397 - 16:47

همزمان با تحریم های گسترده مردمی و بین المللی علیه انتخابات فرمایشی آل خلیفه، نیروهای مزدور وابسته به رژیم بحرین با حمله به تظاهرات مردمی که در حمایت از تحریم انتخابات برگزار شده بود، از گازهای اشک آور و سمی استفاده کردند.

العالم ـ بحرین

منابع خبری مخالفین بحرینی گزارش کردند، مزدوران رژیم به ویژه در محله "المعامیر" در جنوب منامه پس از ناکامی در متفرق کردن تظاهرکنندگان از گازهای سمی استفاده کردند.
این منابع به تلفات انسانی ناشی از این حمله وحشیانه اشاره ای نکردند.
رژیم بحرین درحالی انتخابات مجلس و شهرداری ها را آغاز کرده که سرکوب مردم، ممانعت از حضور جریان های رقیب و تحریم مخالفان، برگزاری این انتخابات را زیر سوال برده و سازمان های حقوقی بشری از آن به عنوان انتخاباتی فرمایشی که توسط اقلیت حاکم برگزار می شود، نام برده اند.
تظاهرکنندگان بحرینی امروز (شنبه) همزمان با برگزاری انتخابات مجلس و شهرداری ها با حضور در خیابان ها با حمایت از پویش "طومار مردمی" با برگزاری این انتخابات مخالفت و از اقدام علما، فعالان سیاسی و احزاب این کشور در تحریم آن حمایت کردند.
مردم با راه اندازی پویش ملی "طومار مردمی" برای انتخاب اعضای مجلس موسسان و تدوین قانون اساسی جدید بحرین، به مقابله با تصمیمات رژیم پرداختند.
بحرین در تاریخ خود تاکنون شاهد چنین تحریم گسترده و اجماع ملی درباره انتخابات و یا هر فرآیند سیاسی دیگری نبوده و این اجماع نشان دهنده حجم بحران سیاسی در رژیم آل خلیفه از سال 2011میلادی است.
به گزارش ایرنا، بحرین از 14 فوریه 2011 ( 25 بهمن 1390) صحنه انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن دولتی منتخب و آزادی زندانیان سیاسی کشورشان هستند.
ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده ها کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته است. رژیم آل خلیفه همچنین صدها نفر را سلب تابعیت کرده است.
گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها