آمادگی شاهزاده‌های سعودی برای بیعت با عموی بن‌سلمان

آمادگی شاهزاده‌های سعودی برای بیعت با عموی بن‌سلمان
يکشنبه 4 آذر 1397 - 02:11

فعال توییتری و افشاگر اسرار خاندان سعودی در گفت‌وگو با یک رسانه، تأکید کرد که ولی‌عهد سعودی از کودتا علیه خود می‌ترسد.

العالم - عربستان

«مجتهد» فعال توییتری سعودی می‌گوید شاهزاده‌های سعودی احتمالا به دنبال کودتا علیه «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی هستند.

او که به افشاگر اسرار خاندان سعودی در فضای مجازی معروف است، شنبه (سوم آذر) بعد از سلسله توییت‌های خود، از احتمال کودتا در خاندان سعودی علیه بن سلمان خبر داد.

مجتهد که به ندرت با رسانه‌ها مصاحبه می‌کند، ساعتی پیش در گفت‌وگو با «الخلیج آنلاین» در ادامه افشاگری خود علیه ولی‌عهد سعودی نوشت: «بن‌سلمان دستور داده اقدامات امنیتی استثنایی اتخاذ شود و از گارد پادشاهی خواسته است از مناطق شرقی و غربی کشور به ریاض حرکت کنند تا مانع از وقوع کودتا شوند».

بر اساس ادعای او، ولی‌عهد سعودی بعد از ترک عربستان، با خبر شده است که در بین خاندان سعودی اقداماتی برای کودتا علیه او در حال شکل‌گیری است.

این فعال سعودی در توییتر نوشت: «اگر شاهزاده احمد (برادر شاه سعودی) تصمیم به اعلام عزل سلمان بگیرد، ۹۵ درصد خاندان پادشاهی با او بیعت خواهند کرد».

بن سلمان از پنجشنبه گذشته برای انجام سفری دوره‌ای وارد امارات شد و قرار است به بحرین و مصر نیز سفر کرده و پس از هشتم تا دهم آذر برای شرکت در نشست گروه ۲۰، راهی آرژانتین شود.

مجتهد پیش از مصاحبه با «الخلیج آنلاین»، در توییت خود نوشت: «۲۰ جیپ رزمی مجهز به توپ ۵۰ میلی‌متری، دوربین دید در شب و اشعه مادون قرمز بین دیوان سلطنتی و کاخ العوجا (در منطقه درعیه) توزیع شده و عناصر امنیتی نیز از فرودگاه به این دو محل بازگردانده و به آنها اعلام شده که برای حراست از شاه (سلمان بن عبدالعزیز) و دیوان سلطنتی، بازگردند.

بر اساس ادعای این افشاگر سعودی «احمد بن عبدالعزیز»، عموی بن سلمان و کاخ محل اقامت او تحت تدابیر شدید نظارتی قرار گرفته است. 

کاخ العوجا در استان الدرعیه واقع شده. این استان در غرب منطقه ریاض (پایتخت عربستان) واقع شده و میزبان کاخ های خاندان حاکم سعودی است. این کاخ‌ها را سلمان بن عبدالعزیز احداث کرده و محل اقامت شاهزادگان و سران آل سعود است. دانشکده افسری ملک عبدالعزیز نیز در این شهر قرار دارد.

احمد بن عبدالعزیز اخیرا و در پی داغ شدن پرونده قتل جمال خاشقچی و متهم شدن محمد بن سلمان در آمریت قتل او در کنسولگری سعودی در استانبول، با دریافت تضمین امنیت خود از سوی اروپا و آمریکا، از لندن به ریاض بازگشت و ناظران بین‌المللی در برخی گزارش‌های تحلیلی خبر از افزایش تحرکات سیاسی در درون عربستان برای مخالفت با ادامه ماندن بن سلمان در قدرت خبر می‌دهند.

به دنبال قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار سعودی مقیم آمریکا در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، فشارها در بین خاندان سعودی و منطقه و جهان برای کناره‌گیری ولی‌عهد سعودی که گفته می‌شود آمر اصلی قتل او بوده، بیشتر شده است.

پربیننده ترین خبرها