بعد از بازگشت هیأت پارلمانی از دمشق انجام شد؛

جشن و شادی صدها نفر از مردم اردن برای ازسرگیری روابط با سوریه + فیلم

يکشنبه 4 آذر 1397 - 13:23

صدها نفر از شهروندان اردنی در جمع هیأت پارلمانی این کشور که به تازگی از سوریه بازگشتند، ازسرگیری غیررسمی روابط دو کشور را بعد از سالها بحران در سوریه، جشن گرفتند.

العالم - اردن

یک هیات پارلمانی اردن به ریاست «عبدالکریم الدغمی» هفته گذشته وارد سوریه شد و با مسئولان سوری از جمله «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

«قیس زیادین» مخبر کمیسیون امور خارجی پارلمان اردن که در این هیئت حضور داشت احتمال داد که بزودی سفرای سوریه و اردن در دو کشور فعالیت خود را مجدا از سر خواهند گرفت.

زیادین با بیان اینکه با «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه درباره بازگشت سفرای دو کشور و از سرگیری روابط سیاسی سخن گفته است، اعلام کرد که «امنیت سوریه بخشی از امنیت اردن و امنیت اردن نیز جزئی از امنیت سوریه است».

وی با تأکید بر مثبت بودن دیدارهای هیئت اردنی با مسئولان سوری، رخدادهای سوریه را «توطئه جهانی علیه حکومت سوریه» عنوان و خاطر نشان کرد که «ما می‌دانیم تروریستها از گوشه و کنار زمین در قابل توطئه صهیونیستی-آمریکایی روشن به سوریه آمدند تا آن را هدف قرار دهند».

اعضای این هیئت اردنی که به کشور خود بازگشتند، مورد استقبال گسترده مردم این کشور به ویژه در شهر مرزی «الرمثا» قرار گرفتند.

خبرگزاری اسپوتنیک با انتشار فایل ویدئویی گزارش داد که این تصاویر مربوط به شهروندان اردنی است که در حمایت از بشار اسد و «عبدالله دوم» پادشاه اردن شعارهایی سر دادند.

در این فایل، اعضایی از هیئت پارلمانی اردن دیده می‌شوند که تأکید کردند سفرشان به سوریه بسیار خوب بوده است.

این افراد اعلام کردند که خبرهای خوبی در خصوص عادی‌سازی روابط بین دمشق و «امان» برای مردم اردن دارند.

مردم شهر الرمثا نیز ضمن سر دادن شعار «بالروح بالدم نفدیک یا بشار» (جان و خون را فدایت می‌کنیم، ای بشار) ارادت خود را به بشار اسد نشان دادند.

شهروندان اردنی با خودروهای خود، به دنبال خودروهای حامل هیئت پارلمانی اردنی حرکت و ابراز شادمانی کردند.

یکی از اعضای این هیئت که بر دوش یکی از شهروندان اردنی بود، گفت: «بشار اسد یک امانت به من سپرد... [این امانت] سلام به شاه اردن و درود به ملت اردن بویژه ساکنان الرمثاء بود».

وی ادامه داد: «او (بشار اسد) به آینده روابط سوریه و اردن امید دارد و روزهای آتی روابط بین ما و آنان بهبود خواهد یافت... به من گفت که باید متحد باشیم و پراکنده نشویم».

شهروندان اردنی که مشغول پایکوبی بودند، سخنان این نماینده اردنی را قطع کردند و شعارهای «زنده باد بشار... زنده باد پادشاه اردن» را سر دادند.

این روزها هیئت‌های مختلفی از اردن وارد سوریه شدند و تأکید کردند که بحران چند ساله این کشور در واقع یک توطئه جهانی بوده است.

در همین راستا، یک هیئت از کانون وکلای اردن اواخر مهر ماه گذشته به ریاست «مازن رشیدات» از گذرگاه مرزی «نصیب» وارد سوریه شد و اعضای این هیئت با مسئولان سوری از جمله «حموده الصباغ» رئیس پارلمان سوریه دیدار کردند.

الصباغ در جریان این دیدر بر عمق روابطی تأکید کرد که «دو ملت برادر سوریه و اردن را به هم پیوند می‌دهد و باید به روند طبیعی خود برگردد؛ چرا که به سود دو طرف است».

رئیس کانون وکلای اردن نیز ضمن تبریک پیروزیهای ارتش، مردم و رهبری سوریه در برابر تروریسم، اظهار داشت که «سفر این هیئت به این دلیل بود که ثابت کند حق، همیشه در برابر تروریسم و تجاوز پیروز می‌شود».

فارس

پربیننده ترین خبرها