پایان نقش آفرینی ترکیه در یمن

پایان نقش آفرینی ترکیه در یمن
دوشنبه 15 آبان 1391 - 16:57

صنعاء(العالم)- انتشار خبر توقيف کشتي حامل سلاح هاي قاچاق از مقصد ترکيه، در بندر عدن در جنوب يمن، خشم محافل مختلف اين کشور را برانگيخت.

به گزارش خبرنگار شبكه العالم در صنعاء پايتخت يمن، ارسال این محموله سلاح از ترکیه به یمن و فشار طرف های سیاسی و با نفوذ برای بستن هر چه سریعتر این پرونده، برای افکار عمومی یمن سوال برانگیز شده است.

" احمد سيف حاشد " رئيس جبهه نجات انقلاب یمن درمصاحبه با شبكه خبري العالم، با بیان این که ترکیه از گروهي خاص دريمن حمايت مي کند، گفت: بنابراین ارسال اين محموله در چارچوب حمايت از اين گروه صورت گرفته است.

"عصام العلفي" فعال سياسي يمني نیز روابط تركيه و يمن را کم رنگ و با افقی نا معلوم توصیف کرد و گفت: برخی گروه هاي سياسي يمن، از این نوع رابطه انتقاد می کنند.

نويسنده بخش خبرهاي بين المللي پايگاه اينترنتي " الحق نت" دراين خصوص نوشت: "توقيف محموله سلاح هاي تركيه در بندر عدن، حامل این پيامي آشكار به آنكاراست که: نقش آن در يمن به پايان رسيده است".

همزمان با ورود اين محموله سلاح تركيه به بندر عدن، يك فروند هواپيماي نظامي آمريكايي حامل سلاح و تجهيزات نظامي و تعدادي تفنگدار آمريكايي در فرودگاه صنعاء فرود آمد.

 مقر اين نيروها، هتل "شرايتون" است كه نيروهاي آمريكايي آن را به عنوان پايگاهي راهبردی براي خود انتخاب كرده اند و با خريد ساختمان هاي مسكوني و زمین های مجاور، درحال توسعه اين پايگاه نظامي آمريكايي در صنعاء هستند.

" سيد حسن الصعدي " رئيس دفتر سياسي انصار الله در صنعاء در مصاحبه با خبرنگار العالم، گفت: ادامه انتقال محموله هاي سلاح آمريكايي به يمن به اين آشكاري، بیانگر آن است که دخالت هاي آمريكا در يمن به حد اشغالگري رسيده است.

12:53.5

 

پربیننده ترین خبرها