قدرت بازدارندگی صهیونیست‌ها در برابر حزب‌الله کمتر می‌شود

قدرت بازدارندگی صهیونیست‌ها در برابر حزب‌الله کمتر می‌شود
سه شنبه 16 آبان 1391 - 09:47

منابع نظامي رژيم صهيونيستي گفتند كه قدرت بازدارندگي رژيم صهيونيستي در قبال حزب الله لبنان درحال نابودي تدريجي است.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، الكس ويشمن خبرنگار بخش نظامي روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت در مقاله‌اي به نقل از منابع نظامي رژيم صهيونيستي هشدار داد: قدرت بازدارندگي در مقابله با حزب‌الله درحال از بين رفتن تدريجي است.

اين خبرنگار صهيونيست در مقاله خود با عنوان "تهديد لبناني" افزود: اعتراض ها در درون دستگاه‌هاي امنيتي افزايش مي دهد و آنها هشدار مي دهند كه اگر بازدارندگي را در مقابله با حزب الله زنده نكنيم با مسائل غيرمنتظره‌اي درمرز با لبنان روبرو خواهيم شد.

او افزود: اسرائيل در سال 2006 ميلادي قدرت بازدارندگي ايجاد كرد اما شواهدی بر اين ادعا كه قدرت بازدارندگي اسرائيل درمقابل حزب‌الله درحال نابودي تدريجي است، وجود دارد به عنوان مثال سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله ديگر مثل گذشته خود را پنهان نمي‌كند و در ماه‌هاي اخير به طور روز افزون به صورت علنی در انظار ظاهر شده است و به گونه‌اي رفتار نمي‌كند كه وي از اهرم‌هاي اسرائيل (جوخه‌های ترور) نگراني دارد.

اين خبرنگار صهيونيست افزود: موضوع فقط به خود سيدحسن نصراالله محدود نمي‌شود بلكه كل حزب‌الله را شامل مي‌شود و آنها هم نگراني از اسرائيل ندارند به گونه‌اي كه نيروهاي حزب الله عليه اسرائيل و اسرائيلي‌ها در خارج و منطقه اقدام مي‌كنند بدون اينكه هزينه‌اي بپردازند و اولين حوادث از اين دست، شليك موشك‌هاي كاتيوشا در اكتبر سال 2011 ميلادي بود كه "سازمان قش" (سازماني فاقد موجوديت خارجي) مسووليت شليك آنها را برعهده گرفت در حالي كه روشن بود  كه حزب‌الله مجري اين عمليات بوده است.

خبرنگار روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارنوت در ادامه ادعاهای خود علیه حزب‌الله نوشت: درپي اين حمله نيز يك سري عمليات‌هاي محرمانه خشونت‌بار روي داد كه برخي از آنها از جمله عمليات در بلغارستان، قبرس، تايلند، قاچاق مواد منفجره مصادره شده در الناصره و فعال سازي تروريسم از طريق دو فرد فرستاده شده از نوار غزه و ارسال هواپيماي بدون سرنشين از بقاع لبنان که كشف شد.

این نویسنده امور امنیتی و نظامی صهیونیست که وحشت از قدرت حزب‌الله را به خوبی در نوشته‌اش می‌توان دید، در ادامه یادداشت هشدار دهنده خود به سران صهیونیست نوشت: حزب‌الله اكنون به شيوه‌اي كار مي كند كه اسرائيل را به پاسخ به آن وا نمي دارد اما معتقد است كه احتمالات عملي وقوع جنگي به سبب تعهد كاملش به ايراني‌ها وجود دارد و عملياتي را بنا به درخواست آنها اجرا خواهد كرد.

اين خبرنگار صهيونيست در ادامه مدعي شد: "ارزيابي اسرائيل از اينكه حزب‌الله به علت گسست نظام سوريه ضعيف شده است، درست است اما اين ضعف جزئي است. نيرو و جريان‌هاي داخلي لبنان كه درگذشته جرات برخورد سياسي با حزب‌الله نداشتند سر خود را بالا گرفتند اما حزب الله به آنها درس عبرت داد و این حزب الله بود كه سرتیپ وسام الحسن را به قتل رساند زيرا در امور حزب الله و سوريه دخالت مي‌كرد و آمادگي حزب الله براي نبرد از حوادث سوريه آسيب نديده است".

او افزود: تضارب آرا در اسرائيل درباره زمان مجبور شدن اسرائيل براي اجراي اقدامي پيشگيرانه وجود دارد كه مانع ايجاد وضعيتي شود كه در آستانه جنگ تموز در سال 2006 ميلادي وجود داشت يعني زماني كه حزب الله با قدرت كامل خود در منطقه حصار مرزي حضور  داشت و برخي از پاسخ شديد از جمله انهدام نيمي از بيروت شيعه نشين به محض اجرايي عملياتي نظير عمليات صورت گرفته در بلغارستان سخن مي گويند درحالي كه ميانه روترها از مجبور شدن اسرائيل يا ورود آن به رويارويي فراگيري - در صورت ورود سلاح‌هاي برهم زننده موازنه به لبنان مثل موشك‌هاي پيشرفته ضد هوايي يا عبور از خط قرمز و دستيابي به سلاح‌هاي دور برد سوريه نظير موشك‌هاي اسكاد- سخن مي‌گويند.

ویشمن در ادامه تحلیل سراسر وحشت خود با اشاره به قدرت موشکی مقاومت نوشت: موشك‌هاي "اسكاد دي" در لبنان وجود دارد و اگر روشن شود كه موشك‌هاي ضد هواپيماي پيشرفته نيز به لبنان قاچاق شده است، وضعيت حساس خواهد شد و اگر اسرائيل بعد از ورود 60 هزار فروند موشك انبار شده از سوي حزب الله تا امروز جنگي به راه نيانداخت، تفسير اين موضوع كه جنگي به علت سامانه موشكي ديگري از اين يا آن نوع به راه بيفتند، دشوار خواهد بود.

ويشمن در پایان خط قرمزها را آن اندازه دور برد تا در یک خیال‌پردازی که تنها به درد قانع کردن خود صهیونیست&

پربیننده ترین خبرها