در دیدار آیت الله اراکی با رئیس سازمان دیانت ترکیه مطرح شد؛

ضرورت رایزنی علمای ایران و ترکیه در امور مذهبی

ضرورت رایزنی علمای ایران و ترکیه در امور مذهبی
جمعه 9 آذر 1397 - 20:01

آیت الله اراکی عصر امروز با پروفسور علی ارباش رئیس سازمان دیانت ترکیه دیدار کرد

العالم - ایران / سیاسی

آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عصر امروز با  پرفسور علی ارباش رئیس سازمان دیانت ترکیه در هتل آزادی تهران دیدار کرد.

در این دیدار درباره فعالیت‌های تقریبی دو کشور و برگزاری اجلاس بین المللی وحدت اسلامی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

آیت الله اراکی در حاشیه این دیدار با اشاره به زمینه همکاری های گسترده با کشور ترکیه ،گفت: با همکاری یکدیگر می توانیم گام های موثری در حل مشکلات جهان اسلام برداریم.

وی گفت: همکاری های میان ایران و ترکیه در مسائل دینی، تقریبی و جهان اسلام می تواند در حل بسیاری از مشکلات جهان اسلام موثر باشد.

آیت الله اراکی افزود: امروز جهان اسلام با مشکلات زیادی مواجه است و ترکیه کشوری اثرگذار محسوب می شود، همچنان که جمهوری اسلامی ایران پرچمدار وحدت جهان اسلام و یکی از موثرترین کشورها در جهان اسلام است و همکاری دو کشور ایران و ترکیه در خصوص مسائل اسلامی می تواند راهگشا باشد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: قبلاً پیشنهاد کرده بودیم که هیئت علمی متشکل از علمای دو کشور در امور مذهبی میان ایران و ترکیه تشکیل شود و این هیئت بتواند در خصوص مسائل مذهبی و مشکلات جهان اسلام  با یکدیگر همفکری و رایزنی کند.

آیت الله اراکی ادامه داد: امیدواریم در این دیدار راهی برای فعالیت های مشترک باز شود تا بتوانیم همکاری های گسترده ای در مقابله با جریان تکفیری و افراطی گری در جهان اسلام داشته باشیم.

پربیننده ترین خبرها