خروج افراد برجسته از تشکیلات مخالفان سوری

خروج افراد برجسته از تشکیلات مخالفان سوری
پنج‌شنبه 18 آبان 1391 - 06:37

العالم - كنفرانس مخالفان سوريه در دوحه پايتخت قطر در شرايطي به كار خود مي دهد كه تعدادي از افراد شناخته شده از ساختار دبيرخانه آن خارج از هم اکنون مشخص شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني  شبكه العالم  كنفرانس مخالفان نظام سوريه زير نظر آمريكا و قطر در شهر دوحه پايتخت قطر امروز با اعلام رهبري جديد براي گروه موسوم به "شوراي ملي سوريه" بكار خود پايان خواهد داد كه دبيرخانه آن 41 عضو خواهد داشت.
تعدادي از افراد مشهور و در صدر آنها برهان غليون رئيس سابق شوراي ملي و جورج صبرا سخنگوي اين شورا از ساختار دبيرخانه آن خارج شده اند و در اين ساختار زنان نيز حضور ندارند.
قرار است از دل دبيرخانه يك دفتر اجرايي با 11 عضو و يك رئيس جديد براي شورا تشكيل شود كه با راي گيري سري مستقيم انتخاب خواهد شد.

اين درحالي است كه نيروها و جريان هاي سياسي مخالف در داخل سوريه آنچه آن را "نقشه ها و طرح هاي كنفرانس دوحه" خواندند، رد كردند.

از سوي ديگر، ديويد كامرون نخست وزير انگليس گفت كه لندن مي خواهد بار ديگر درباره برخي گزينه ها درخصوص سوريه بيانديشد

منابع انگلیسی اعلام کردند که  کامرون مي خواهد گزينه هايي را بررسي كند كه يكسال پيش روي ميز بود و نخواست كه آنها را در آن زمان مورد بررسي قرار دهد.
مسلح كردن مخالفان و ايجاد مناطق حائل در داخل سوريه از جمله گزينه هاي پيشنهادي در گذشته بود.
يك مسئول دفتر كامرون از پاسخ به اين سوال كه آيا گزينه ها اقداماتي نظير مسلح كردن مخالفان یا ايجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه را شامل مي شود، خوددداري كرد و از بيان هريك از گزينه مشخصي كه ممكن است بررسي دوباره شود، امتناع ورزيد.
درهمين حال، يك مسئول بلندپايه وزارت امور خارجه تركيه گفت كه آنكارا درخواست رسمي را بزودي به سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) براي استقرار موشك هاي پاتريوت در مرزش با سوريه ارايه خواهد داد.
وي كه خواست نامش فاش نشود، افزود: تركيه با تهديد موشكي احتمالي سوريه روبرو است و حق دارد اقداماتي براي پاسخ به آن اتخاذ كند، لذا مستقر كردن موشك ها اقدامي عادي براساس بخشنامه هاي داخلي ناتو است.
درهمين حال، يك سخنگوي سازمان ناتو در بروكسل اين موضوع را كه ناتو درخواستي از طرف تركيه در اين زمينه دريافت كرده است، رد كرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها