البخیتی در گفتگو با العالم:

اعلام اهداف مذاکرات سوئد؛ منافع آمریکا در ادامه جنگ است + فیلم

پنج‌شنبه 15 آذر 1397 - 13:11

محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله با حضور در برنامه مع الحدث شبکه خبری العالم گفت که مذاکرات سوئد دو هدف را محقق می کند: هدف اول مربوط به روند سیاسی و ایجاد چارچوبی برای مذاکرات بعدی است چون امیدی به رسیدن به راه حل سیاسی در این مذاکرات نیست.

العالم - یمن

هدف دوم مربوط به روند انسانی و اوضاع اقتصاد یمن و بازکردن تمام منافذ و گذرگاه های زمینی و دریایی و هوایی در مقابل حرکت مدنی و تجاری یمن و نیز مبادله اسراست که در مورد آن توافق صورت گرفته و در هفته های آینده اجرایی می شود.

البخیتی گفت: ما همواره خواستار توقف تجاوز و جنگ بوده ایم تا به ترتیب شرایط برای اجرای موفقیت آمیز مذاکرات آماده شود زیرا ادامه درگیری و حمله از سوی متجاوزان در شرایط کنونی به این معناست که هیچ نیت واقعی برای حل مسائل وحود ندارد و به این ترتیب هرگونه تلاش برای اعتمادسازی بین طرفین محکوم به شکست است.

وی در ادامه گفت تغییراتی که در مواضع عربستان و محافل بین المللی ایجاد شده است حاصل استقامت و پایداری ملت یمن در مقابل چهارمین حمله دشمن برای اشغال حدیده بوده است. در این بین ماجرای خاشقچی نیز مزید بر علت شد چرا که چنین واکنشی در مقابل قتل او این سئوال را به وجود آورد که وقتی جهان در مقابل قتل یک نفر به دست بن سلمان چنین واکنش نشان می دهد چرا در مقابل کشتار صدها هزار نفر از ملت یمن توسط عربستان یا در نتیجه تحریم، سکوت کرده است.

وی گفت حمله به یمن هنوز هم به نفع اقتصاد آمریکا و انگلیس در منطقه است و سران عربستان و امارات صرفا در جهت تأمین منافع امریکا و انگلیس حرکت می کنند نه ملت های خود.

پربیننده ترین خبرها