مشاور سابق ولی‌عهد ابوظبی: ایران و ترکیه برای جهان عرب خطرناک هستند

مشاور سابق ولی‌عهد ابوظبی: ایران و ترکیه برای جهان عرب خطرناک هستند
شنبه 17 آذر 1397 - 12:55

مشاور سابق ولی‌عهد ابوظبی در ادامه رویکرد ضد ایرانی خود، رژیم صهیونیستی، ایران و ترکیه را خطری برای امنیت جهان عرب دانست.

العالم _ جهان اسلام

«عبدالخالق عبدالله» مشاور سابق ولی‌عهد ابوظبی در صفحه توییتر یک نظرسنجی علیه ایران و ترکیه مطرح کرد که بزرگ‌ترین خطر برای امنیت و ثبات جهان عرب کدام است؟ و سه گزینه اسرائیل، ایران و ترکیه را مطرح کرد و از دنبا‌ل‌کنندگان صفحه توییتری خود خواست تا نظرات خود را اعلام کنند.

به نوشته روزنامه القدس‌العربی، عبدالخالق پیش از این نیز توئیت دیگری منتشر و طی آن مقابله با «هدف‌گیری پلید ترکیه» را به ریاض و ابوظبی پیشنهاد کرده و خواستار ایجاد یک مرکز تحقیقاتی درباره ترکیه شده بود که توصیه‌هایی را به دو کشور ارائه کند.

عبدالله همچنین معتقد است که خطر «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه برای جهان عرب به اندازه ایران است.

پیشتر عربستان و امارات در رسانه‌های خود ایران را خطر نخست‌ معرفی و تبلیغ می‌کردند اما به نظر می‌رسد بعد از پرونده جمال خاشقچی، حملات به ترکیه به اندازه حملات تخریبی به ایران در حال افزایش است.

وی نوشته بود: «مهم‌ترین تئوری سیاسی جدید ترکیه، هدف قرار دادن امارات و عربستان و اقدام آشکار برای ضربه زدن به ثبات آنهاست و به منظور مقابله با این هدف‌گیری پلید (ترکیه) بهتر است که یک مرکز تحقیقاتی مشترک برای پیگیری دقیق امور ترکیه تأسیس شود و توصیه‌هایی را به تصمیم‌گیران در ریاض و ابوظبی ارائه کند، خطر اردوغان اکنون به اندازه ایران است.»

این توئیت عبدالله انتقاد برخی کاربران عربی را نیز به دنبال داشت و آنها او را به تلاش برای گمراه‌سازی و ایجاد نفرت متهم کردند.

پربیننده ترین خبرها